Zaamslag en Nieuwdorp mogen op herhaling

Als gevolg van een blessure van scheidsrechter Rick van den Berge mogen onze groen-witten en Nieuwdorp het nog een keer tegen elkaar opnemen. De wedstrijd werd in de 32e minuut gestaakt bij een 0-0 tussenstand.

Het belangrijke degradatie duel tussen Zaamslag en Nieuwdorp heeft (nog) geen winnaar opgeleverd. Tot het moment van staken was het een gelijk opgaande strijd in een niet al te hoogstaand duel. De winnaar van deze wedstrijd zou bijzonder goede zaken doen in de strijd tegen degradatie. Als onze groen-witten als winnaar uit deze strijd zouden komen, zou het een gat van vijf punten slaan met Nieuwdorp. Handhaving zou dan wel een heel lastig verhaal worden voor Nieuwdorp.

Met Mario de Fouw voor het eerst op de bank als interim trainer trapte Joost Simons af namens Zaamslag. Beide elftallen bleken aan elkaar gewaagd te zijn, maar kansen leverde het niet op gedurende de 32 minuten die gespeeld werden. De beste mogelijkheid was nog voor Marc de Haas, die mocht aanleggen voor een vrije trap op een aantrekkelijke plaats na een overtreding op Senna Bunt. Zijn vizier stond niet op scherp waardoor de bal ruim over het doel van Nieuwdorp doelman Dillian Vink in de ballenvanger verdween. Nadat de 32e minuut was aangebroken legde scheidsrechter Rick van den Berge uit Steenbergen het spel stil. In eerste instantie was het onduidelijk om welke reden de scheidsrechter naar de zijlijn liep. Was er iets aan de hand bij de zijlijn ? Het bleek de scheidsrechter zelf te zijn die met een kuitblessure kampte. Na rijp beraad werd besloten dat het onverstandig was om de wedstrijd verder te fluiten, zeker gezien de belangen die er op het spel stonden. Dat had van den Berge maar al te goed gezien bij het bekijken van de posities op de ranglijst. Ondertussen werd een poging ondernomen om een vervangende scheidsrechter te vinden, maar tevergeefs. Dat bleek in de korte tijd die ervoor staat niet mogelijk, dus zal Nieuwdorp op een doordeweekse dag nog een keer de tocht door de Westerscheldetunnel moeten maken.

Tijdens de derde helft, die dus ruim een uur eerder van start ging, verschenen gunstige uitslagen op het bord. Concurrenten Goes en De Noormannen hadden beiden hun wedstrijd verloren, net als Veere en Lewedorpse Boys. Deze laatste twee verenigingen staan nog op ruime afstand, maar het is niet onmogelijk om deze nog te achterhalen. Of daartoe a.s. zaterdag al een aanzet zal worden gedaan is maar zeer de vraag. Dan spelen onze groen-witten namelijk de lastige uitwedstrijd tegen het als vierde geklasseerde Patrijzen.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Justin Kolijn, Roy van der Staal, Lars de Jonge, Jari Brevet, Stijn Dekker, Koen Post, Cees van Tiel, Marc de Haas, Senna Bunt en Joost Simons.