Zaamslag 2 doet goede zaken tegen RCS 2

Na een in de 1e helft verkregen 0-1 voorsprong, bouwde de ploeg van trainer Mathijs de Koeijer deze voorsprong na rust uit tot een ruime 1-4 overwinning.

Vanwege de overvloedige regenval van de afgelopen dagen was het hoofdveld op Sportpark ’t Durp onbespeelbaar en dus kon de wedstrijd van onze groen-witten tegen G.O.E.S. 1 geen doorgang vinden. Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze wedstrijd op paaszaterdag ingehaald. De wedstrijd van het 2e elftal in Oost-Souburg tegen de reserves van RCS ging wel door. Beide ploegen waren voor aanvang van dit duel tegen te vinden in het rechterrijtje, waar de verschillen klein zijn. RCS 2 op de 8e plaats met 14 uit 14 en onze groen-witten op de 10e plaats met 12 uit 14. De hoogste tijd dus om een goed resultaat neer te zetten en dat resultaat kwam er.

De formatie van trainer Mathijs de Koeijer boekte een uitstekende 1-4 overwinning waardoor het twee plaatsen stijgt op de ranglijst. De openingstreffer kwam op naam van Wesley Dieleman, die na een aantal blessures in de voorbije weken/maanden wedstrijdritme kon opdoen. Na een uitstekende onderschepping op het middenveld door Justin Kolijn, bediende hij Marvin van der Staal. Diens voorzet werd op waarde geschat door de spits, 0-1.

Na deze voorsprong kregen onze groen-witten een aantal mogelijkheden om de score op te voeren, maar zonder resultaat. Ook de thuisploeg kreeg voor rust een drietal kansen, maar wist die niet te verzilveren, mede door toedoen van doelman Bryan Buren, die bij één van de doelpogingen een knappe redding in huis had. Doordat er niet meer werd gescoord, gingen onze groen-witten met een minimale voorsprong aan de thee.

De openingsfase van de 2e helft was spectaculair te noemen, want al in de 1e minuut was RCS 2 gevaarlijk uit een hoekschop en in de daarop volgende aanval een minuut later besloot Marvin van der Staal op de lat uit een afgeslagen corner. Het werd alsnog 0-2 door Jelle Slabbekoorn uit een voorzet van Wout Hamelink. Nadat Marvin van der Staal het veld had verlaten ten faveure van Bram Dees en Noah de Vries binnen de lijnen was gekomen voor Justin Kolijn, kwamen onze groen-witten zelfs op 0-3. Een diepe bal van doelman Bryan Buren kwam terecht bij Wout Hamelink, die vanaf de linkerflank naar binnen trok en een perfecte steekbal gaf op Lars Bil, die vervolgens het net wist te vinden.

Daarmee leek de wedstrijd gespeeld en paste Mathijs de Koeijer zijn laatste wissel toe, Lou van Fraijenhove kwam in het veld voor Jacco Pijpelink. Toch deed de thuisploeg nog iets terug. Na een handsbal van Dennis Hamelink, die deze wedstrijd in de verdediging speelde, werd de door scheidsrechter de Pater toegekende strafschop benut, 1-3.

De eindstand werd door invaller Bram Dees bepaald op 1-4. Uit een verre inworp van Lou van Fraeijenhove ontstond een mogelijkheid voor Wesley Dieleman, maar was het Bram Dees die in tweede instantie wel het doel wist te vinden.

Door deze verdiende overwinning heeft de ploeg weer wat lucht gekregen, maar zal het volgende week weer aan de bak moeten. Dan staat namelijk het belangrijke thuisduel tegen Serooskerke 3 op het programma. Deze ploeg heeft twee punten minder met een wedstrijd minder gespeeld.