Voorbeschouwing Zaamslag 1 - Veere 1

Beste voetballiefhebbers, van harte welkom op Sportpark ’t Durp bij de eerste thuiswedstrijd van onze groen-witten in het seizoen 2021-22. Hopelijk volgen er dit seizoen nog twaalf thuiswedstrijden.Tegenstander in de ouverture van deze competitie is Veere. Wij heten de spelers, begeleiding, bestuur en eventueel meegereisde supporters uit Veere van harte welkom op ons sportpark, evenals de scheidsrechter van dienst, S. van den Bergen uit Vogelwaarde.

Eindelijk is het weer zover, na lange tijd zonder competitievoetbal weer een competitie- wedstrijd. Het was op 10 oktober 2020 , dus bijna een jaar geleden, dat onze groen-witten de laatste competitiewedstrijd hebben gespeeld. Tegenstander in deze wedstrijd, die zonder publiek werd gespeeld was Zeelandia Middelburg. Verrassend genoeg werd de koploper op dat moment met 1-0 verslagen door een doelpunt van Wout Hamelink. Inmiddels hebben we al kunnen wennen aan het spelen van wedstrijden met publiek in de drie bekerwedstrijden. Onze groen-witten zijn daarbij als poulewinnaar geëindigd en hebben zich geplaatst voor de volgende ronde. Dat is Veere niet gelukt. Zij hebben al hun duels verloren in een poule met Noad ’67, Steenbergen en Smerdiek.

Nu mogen beide ploegen het weer een keer tegen elkaar opnemen. De laatste editie van Zaamslag – Veere dateert van 16 maart 2019. Toen werd het 2-1, door doelpunten van Peter Dieleman en Niek Luime. In het seizoen 2019-2020 is wel de wedstrijd in Veere gespeeld, beide ploegen hielden elkaar toen in evenwicht (1-1) maar de return is vanwege Covid-19 nooit gespeeld. Nu mogen beiden ploegen in deze eerste competitiewedstrijd laten zien of ze klaar zijn voor het nieuwe seizoen dat hopelijk wel tot een goed einde kan worden gebracht.

Sinds begin van dit seizoen staat er een nieuwe trainer voor de groep, Ives Van Driessche, Woonachtig in het Belgische Dendermonde. Samen met zijn assistent Henk Michels gaat hij trachten de jonge groep (gemiddelde leeftijd 21,5 jaar) goed aan het voetballen te krijgen. Er zit in ieder geval potentie in de groep, dat is al wel gebleken in de voorbereiding. Het is wel te hopen dat het aantal blessuregevallen snel afneemt, zodat het technische duo meer keuze heeft. Vandaag ontbreken in ieder geval nog Wesley Dieleman en Douwe Scheele, die na hun blessure vandaag in het 2e elftal wedstrijdritme opdoen. Verder ontbreken nog vanwege een blessure Joost Simons, Nick Hoogstraate en Jari Brevet. Verder is nieuweling Brian van Hoorn, overgekomen van het opgeheven HSV Hoek 2, pas na 10 oktober inzetbaar.

Namens het bestuur van V.V. Zaamslag wensen wij iedereen een hele plezierige wedstrijd.