Voorbeschouwing Zaamslag 1 – De Patrijzen 1

Zaterdag 9 oktober 2021, 3e klasse A

Beste voetballiefhebbers, van harte welkom op Sportpark ’t Durp bij de thuiswedstrijd van onze groen-witten tegen De Patrijzen uit ‘s Heerenhoek. Wij heten de spelers, begeleiders, bestuur en eventueel meegereisde supporters uit ‘s Heerenhoek van harte welkom op ons sportpark, evenals scheidsrechter Kristijan Wagenaar uit Goes.

Aan deze scheidsrechter hebben wij een bijzondere herinnering overgehouden. Hij heeft namelijk zijn debuut in het seniorenvoetbal gemaakt in september 2018 in de bekerwedstrijd Zaamslag – WIK ‘57. Hij constateerde voor aanvang van de wedstrijd dat beide ploegen dezelfde kleur kousen droegen en daar ging hij niet meer akkoord. Nadat WIK ’57 de zwarte kousen van het uittenue van VVZ in bruikleen had gekregen kon de wedstrijd 8 minuten later van start gaan.

Na twee nederlagen op rij binden onze groen-witten vandaag dus de strijd aan met De Patrij- zen in een poging afstand te kunnen doen van de rode lantaarn, want die kun je het beste niet al te lang in handen hebben. Het verlies tegen RCS (1-0) was min of meer ingecalculeerd, maar het verlies in het openingsduel van deze competitie, thuis tegen Veere (1-4), was een forse domper en was totaal niet verwacht. Zo zijn onze groen-witten voor aanvang van de wedstrijd tegen De Patrijzen, wat ook wel eens een lastig duel kan gaan worden, nog steeds puntloos. Zo eenvoudig als twee seizoenen terug zal het vandaag zeker niet gaan. In de eerste wedstrijd van het seizoen 2019-2020, het seizoen dat vanwege Covid-19 halverwege werd af- gebroken, werden De Patrijzen op sportpark ’t Durp met maar liefst 5-1 verslagen door doel- punten van Arno Scheele, Frans Rokven (2x) en Wout Hamelink (2x). De selectie van onze groen-witten is intussen aanmerkelijk verjongd in tegenstelling tot de afgelopen seizoenen en de indruk bestaat dat De Patrijzen juist sterker zijn geworden dan de voorgaande seizoenen. De eerste wedstrijd werd met 2-0 verloren, maar dat was tegen één van de veronderstelde titelkandidaten, Zeelandia- Middelburg. Vorige week stelde het orde op zaken door VCK met een 2-1 nederlaag terug huiswaarts te laten keren. De bezoekers lijken op voorhand dus te beschikken over de beste papieren, maar om er maar eens een cliché op los te laten….. het is en blijft voetbal en de wedstrijd moet nog wel even gespeeld worden.

Gelukkig krijgt de technische staf wel weer iets meer keuze mogelijkheden, want vorige week in Oost-Souburg sloten Wesley Dieleman en Douwe Scheele weer aan bij de selectie, waarvan eerstgenoemde nog een klein kwartier mocht invallen. Dat wil niet zeggen dat de “ziekenboeg” nu bijna leeg is, want nog altijd zijn Nick Hoogstraate, Joost Simons, Jari Bre- vet en Yannick van der Hooft geblesseerd, de één wat langer dan de ander zo is de verwach- ting.

Namens het bestuur van V.V. Zaamslag wensen wij iedereen een hele plezierige wedstrijd en hopelijk presteren onze groen-witten het om van de hatelijke nul af te komen door een gelijkspel af te dwingen of zelfs voor een grote verrassing te zorgen.