Voorbeschouwing Zaamslag 1 – Bevelanders 1

Beste voetballiefhebbers, van harte welkom op Sportpark ’t Durp bij de thuiswedstrijd van onze groen-witten tegen Bevelanders uit het Noord-Bevelandse Kamperland. Wij heten de spelers, begeleiders, bestuur en eventueel meegereisde supporters uit Kamperland van harte welkom op ons sportpark, evenals scheidsrechter L. van Heiningen uit Hendrik-Ido- Ambacht.

Vandaag staat speelronde 5 alweer op het programma en nog steeds staan onze groen-witten met lege handen. Het wordt dus hoog tijd dat ze eindelijk een keer van de nul af komen. Na drie min of meer terechte nederlagen volgde vorige zaterdag het uitduel met koploper GPC Vlissingen. Deze wedstrijd ging weliswaar ook verloren, waardoor de rode lantaarn weer werd overgenomen van Nieuwdorp, maar het vertoonde spel zorgde voor de nodige positieve geluiden, zowel van de eigen supporters als uit het kamp van de tegenstander. Het veldspel deed zeker niet onder voor dat van GPC Vlissingen en er werden zelfs meer mogelijkheden gecreëerd dan dat de koploper deed, alleen verzuimde de ploeg van het trainersduo Ives Van Driessche en Henk Michels zichzelf daarvoor te belonen.

De hoop bestaat dus dat die beloning niet lang meer op zich zal laten wachten. Wat zou er mooier zijn dan dat dit vandaag al het geval zou zijn. Helaas zou dat dan ten koste gaan van ons oud spelend lid Ralph Zegers, die momenteel als hoofdcoach aan het roer staat bij de ploeg uit Noord-Beveland. Na een nederlaag in het openingsduel van deze competitie tegen de huidige koploper GPC Vlissingen, gevolgd door een nederlaag tegen één van de titelkan- didaten, Zeelandia Middelburg, volgden twee overwinningen tegen respectievelijk Goes en VCK. Met name de overwinning afgelopen zaterdag tegen de ploeg uit Koudekerke is toch wel een verrassing. Door deze twee overwinningen is de in Zaamslag geboren en getogen Ralph Zegers, die momenteel woonachtig is in de Zeeuwse hoofdstad, met zijn ploeg terug te vinden op een verdienstelijke 8e plaats.

Het zal er dus van afhangen of onze groen-witten het niveau dat ze in Vlissingen lieten zien vandaag kunnen evenaren en of ze zich daar nu ook voor weten te belonen. Als ze dat weten te bewerkstelligen kan het een aardige middag worden en zou een vervolg kunnen worden gegeven aan de goede resultaten uit de vier voorgaande confrontaties met Bevelan- ders, die met ruime cijfers werden gewonnen (1-5, 3-2, 0-5 en 0-2). Alleen het eerste treffen, het thuisduel in het seizoen 2017/18 ging met 1-4 verloren.

Op de dag van vandaag ontbreken vanwege blessures en ziekte nog steeds een zestal selectie- spelers, waarvan er zeker een aantal niet zouden misstaan in de basis.

Namens het bestuur van V.V. Zaamslag wensen wij iedereen een hele plezierige wedstrijd.