Spelers stellen zich voor

Wil je jezelf voorstellen?

Hoi, ik ben Wout Hamelink en ben 20 jaar. Ik ben al heel m’n leven woonachtig op Zaamslag. Dit is mijn 4e seizoen bij Zaamslag 1.

Wat doe jij in het dagelijks leven?

Ik zit momenteel in mijn examenjaar Bedrijfskunde. Voor mijn studie woon ik doordeweeks in Tilburg. Ik rijd samen met een paar andere studenten op dinsdag en donderdag naar Zaamslag om te trainen. Naast school fitness ik veel en vind ik het leuk om een drankje te doen met vrienden.

Hoe lang speel je al voor Zaamslag?

Ik heb vrijwel heel mijn leven voor Zaamslag gespeeld. Op mijn 16e heb ik een uitstapje gemaakt naar FC Axel om uiteindelijk na 1 jaar terug te keren om in het eerste elftal van Zaamslag te gaan voetballen.

Wat is het hoogtepunt uit je carrière?

Mijn hoogtepunt was de nacompetitie in mijn eerste jaar bij Zaamslag 1. Dit waren speciale wedstrijden met veel supporters. De eerste twee wedstrijden wonnen we erg overtuigend (0-4 en 1-5), in beide wedstrijden kon ik belangrijk zijn door een aantal goals te maken. De finale die hierop volgde hebben we helaas niet kunnen winnen, maar om zover te komen in de nacompetitie was een erg mooie ervaring.

Waar kan de supporter jou aan herkennen als hij je ziet spelen?

Ik ben met mijn 1 met 95 een lange speler en ben vrijwel altijd voorin het veld te vinden. Rugnummer 19 is mijn vaste nummer en ik speel altijd op zwarte voetbalschoenen.

Wat is jouw doel voor dit seizoen? Wat wil je bereiken?

Ik wil belangrijk zijn voor het team doormiddel van goals en assists. Mijn doel is om uiteindelijk elke wedstrijd een niveau te halen waarbij ik belangrijk kan zijn voor het elftal.

Hoe bereid jij je voor op een wedstrijd?

Ik zorg dat ik voor de wedstrijd genoeg heb gegeten en gedronken. Voor de rest heb ik geen speciale riedeltjes.

Heb je een voorbeeld of idool?

Voor mij is Messi de beste speler aller tijden. Qua spitsen zijn vooral Haaland en Benzema spelers waar ik graag naar kijk. Hoe zij zichzelf elke wedstrijd meerdere keren in scoringspositie kunnen brengen vind ik erg knap.

Welke tip heb jij voor de jeugd van vv Zaamslag?

Plezier in het spelletje is het belangrijkste. Probeer daarnaast te werken aan dingen die je minder goed kunt, zo kan je belangrijk worden voor jouw elftal!