Restant gestaakte wedstrijd groen-witten tegen GPC Vlissingen levert geen doelpunten op

In de resterende drie minuten van de gestaakte wedstrijd van 10 december 2022 is er niet meer gescoord, ondanks twee grote kansen die onze groen-witten in dit beperkte tijdsbestek toch nog wisten te creëren.

Onder leiding van scheidsrechter H. Coskan, die voor een paar minuten uit Bergen op Zoom was gekomen, werd de wedstrijd vervolgd met elf tegen tien van GPC Vlissingen en een vrije trap voor onze groen-witten zo’n tien meter buiten het eigen strafschopgebied. Onze groen-witten waren met een duidelijk plan het veld ingestuurd door trainer André Siereveld. De vrije trap richting het strafschopgebied van GPC Vlissingen versturen en proberen de tegenstander onder druk te zetten en een kans te forceren, zonder achterin ruimte weg te geven. Dat lukte aardig en het leverde dus zelfs twee kansen op. Eerst kreeg aanvoerder Koen Post een vrije schietkans toen de bal voor zijn goede linkerbeen viel, maar hij produceerde een afzwaaier. Even later was er een niet te missen kans die toch jammerlijk verloren ging. Een inzet vanaf de rechterflank werd onbedoeld door een GPC Vlissingen speler verlengd en viel voor de voeten van Senna Bunt die de bal van dichtbij maar voor het intikken leek te hebben, maar het niet voor elkaar kreeg. Zo werd er in de beperkte tijd die er te gaan was helaas niet gescoord en eindigde de wedstrijd zoals deze op 10 december van het vorige kalenderjaar was begonnen, 0-0.

Aanstaande zaterdag een nieuwe kans, al zal dat lastig worden. Dan staat namelijk het moeilijke uitduel in Middelburg tegen de nummer twee van de ranglijst, FC Dauwendaele, op het programma.

Opstelling Zaamslag : Guido Vinke, Roy van der Staal, Cees van Tiel, Yannick van der Hooft, Fabrice van Holsbeke, Joost Simons, Arno Scheele, Koen Post, Stijn Dekker, Senna Bunt en Wesley Dieleman.