Ook het uitduel tegen Goes levert groen-witten geen overwinning op

Ook  het uitduel tegen Goes levert groen-witten geen overwinning op

Onze groen-witten maakten in het uitduel tegen Goes de meeste aanspraak op drie punten, maar verzuimden de in de 1e helft gecreëerde kansen te verzilveren. Ook was het niet bij machte te profiteren van de numerieke meerderheid die kort voor rust was ontstaan, waardoor het duel eindigde zoals het was begonnen.

We zijn bijna halverwege de competitie en nog steeds bungelen onze groen-witten onderaan de ranglijst van de 3e klasse A. Met een dertiende plaats weet het alleen Nieuwdorp onder zich, al is dat alleen maar vanwege een nog slechter doelsaldo. Er stond dus veel op het spel in het uitduel tegen Goes, dat tot nu toe slechts twee punten meer had verzameld. Misschien zou er wel sprake zijn van een schokeffect na het ontslag van trainer Ives Van Driessche eerder deze week en zou de ploeg bij een overwinning met stip stijgen naar een elfde plaats. In ieder geval bleken er met Henk Michels en Joris Rademakers aan het roer geen opvallende wijzigingen te zijn doorgevoerd in de basis. Wel was een basisplaats ingeruimd voor spits Wesley Dieleman, die tot nu toe weinig speelminuten had gekregen.

Na een openingsfase waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, werden onze groen-witten na zo’n kleine twintig minuten wedstrijd sterker en ook dreigender. Het begon met een dieptepass op Wesley Dieleman door het midden. De spits stevende alleen op de doelman af, maar de grensrechter van Goes doorzag het gevaar en durfde het aan om voor de aanhang van Zaamslag zijn vlag omhoog te steken, wat hem op het nodige commentaar kwam te staan. Scheidsrechter C.A. van Hoogdalem volgde het vlagsignaal van zijn assistent op, maar werd duidelijk in de luren gelegd. Er bleek absoluut geen sprake van buitenspel te zijn, aangezien hij ruim een meter van achter de verdediger startte. Het was de opmaat voor een sterke fase van onze groen-witten. De thuisploeg moest alle zeilen bijzetten om een doelpunt te voorkomen. Daarbij hadden ze het geluk over een zeer goede doelman te beschikken. Hij zou zijn ploeg gedurende de wedstrijd met diverse reddingen op de been houden. Voor het eerst na een half uur wedstrijd toen Jari Brevet diep werd gestuurd en alleen de doelman nog voor zich had. Hij stuitte echter op de Goes goalie. Even later mocht Jari Brevet op herhaling, maar ook nu was de Goese sluitpost hem de baas. Hiermee werd maar weer eens aangetoond dat het onze groen-witten ontbreekt aan scorend vermogen.

De thuisploeg kon er qua doelkansen weinig tegenover zetten of het moet de eigen inzet van Roy van der Staal zijn geweest, die bijna zijn eigen doelman passeerde. Tot zijn opluchting eindigde zijn inzet op de paal. Verder moest Dominique Pijpelink nauwelijks handelend optreden. Kort voor rust kreeg Zaamslag weer maar eens een tegenvaller te verwerken toen Wesley Dieleman naar zijn hamstring pakte. Einde oefening voor de spits die vervangen werd door Bram Dees.

In de toegevoegde tijd van de 1e helft deelde scheidsrechter van Hoogdalem maar liefst drie gele kaarten uit aan spelers van Goes, waaronder een tweede gele kaart voor Kadar Abdullah. Hij kon vroegtijdig gaan douchen. Het begon allemaal met het wegtrappen van de bal na een fluitsignaal voor buitenspel, waarna het nodige commentaar volgde. Met tien tegen elf en met de alom bekende brillenstand werden de kleedkamers opgezocht.

Onze groen-witten hadden dus de hele 2e helft een numerieke meerderheid, maar het verschil was nauwelijks zichtbaar. Het bleek tegen tien man lastiger dan tegen elf en er werden dan ook nauwelijks mogelijkheden gecreëerd. Bovendien was het achterin opletten voor gevaarlijke counters, want ondanks dat de thuisploeg een man minder op het veld had staan, kwamen ze er af en toe dreigend uit. Onder leiding van het centrale duo Koen Post en Lars de Jonge hield Zaamslag echter de linies gesloten.

De doelpunten bleken dus bijzonder duur deze middag in Goes. Toch gingen onze groen-witten in het laatste kwart van de wedstrijd op zoek naar dat ene broodnodige doelpunt, want degene die zou scoren zou zo goed als zeker ook de drie punten over de streep trekken en een sprong op de ranglijst maken. Na de aanvallende wissel (Senna Bunt voor Justin Kolijn) ontstond meer dreiging en waren onze groen-witten een aantal keer dichtbij een overwinning, maar de doelman maakte geen fouten en bleek keer op keer de grote sta-in-de-weg. Zo konden onze groen-witten, ondanks de over tal situatie, onvoldoende hun stempel op de wedstrijd drukken en eindigde de wedstrijd in 0-0.

Heel veel schieten onze groen-witten dus niet op met het gelijke spel. In ieder geval loopt concurrent Goes niet verder weg en heeft Nieuwdorp door het verlies tegen RCS nu een punt minder dan onze groen-witten. Na het midweekse inhaalduel thuis tegen Luctor Heinkenszand, staat a.s. zaterdag het thuisduel tegen GPC Vlissingen op het programma. We zijn dan precies op de helft van de competitie, waarin onze groen-witten slechts één overwinning en twee gelijke spelen uit het vuur wisten te slepen. Hopelijk krijgt de technische staf nieuw elan in de ploeg waardoor de tweede seizoenshelft een stuk beter verloopt.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Justin Kolijn (65. Senna Bunt), Lars de Jonge, Koen Post, Roy van der Staal, Jari Brevet (85. Sam Cornelissen), Arno Scheele, Cees van Tiel, Frans Rokven, Brian van Hoorn en Wesley Dieleman (40. Bram Dees).