Nieuwe speler: Lars de Jonge

1. Wil je jezelf voorstellen?
Ik ben Lars de Jonge, 19 jaar oud en woonachtig in Hoek.

2. Wat doe jij in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven ben ik nog druk doende met school. Ik zit in het 4e schooljaar van mijn HBO studie Engineering, met als uitstroom richting Energy & Proces technologie. Daarnaast werk ik al 5 á 6 jaar bij restaurant Place du Marché in Philippine, eerst als afwasser, maar nu als hulp van de chef. Ook werk ik als junior project Engineer bij Schelde Exotech in Vlissingen.

3. Waarom vv Zaamslag voor jou?
Doordat HSV Hoek 2 uit elkaar viel was ik voorzichtig opzoek naar een andere club. Zaamslag had versterking in de verdediging nodig en zo doende ben ik via via in beeld gekomen. Zaamslag 1 is ten opzichte van Hoek 2 een stap omhoog, waardoor ik mezelf verder kan ontwikkelen als speler.

4. Waar heb je in het verleden gespeeld?
Ik ben begonnen bij HSV Hoek en heb daar de volledige jeugd doorlopen. Op een gegeven moment zijn Hoek en Philippine samengevoegd en heb ik in de B1 en A1 van HPC 16’ gevoetbald. Na een aantal trainingen bij VV Philippine 1 uiteindelijk toch bij HSV Hoek 2 beland en daar een tweetal seizoenen gespeeld.

5. Waar kan de supporter jou aan herkennen als hij je ziet spelen?

Nummer 3, waarschijnlijk op rechtsback. Kenmerkend voor mij is denk ik dat ik voor een rechtsback erg hoog in het veld sta.

6. Wat is jouw doel voor dit seizoen? Wat wil je bereiken?

Een basisplaats in de achterhoede en een mooi eerste seizoen draaien!

7. Hoe bereid jij je voor op een wedstrijd?
Ik probeer de hele ochtend veel water te drinken en een half uur voor de wedstrijd drink ik een flesje water met een extra power supplementje erin. Voor dat we het veld op gaan smeer ik wat inhalatie zalf op m’n borst zodat de luchtwegen lekker open gaan staan.

8. Heb je een voorbeeld of idool?

Ik heb geen specifiek voorbeeld of idool, wel kan ik altijd genieten van de passie van verdedigers als Chiellini en Bonucci.

9. Wie wordt er kampioen in de derde klasse dit jaar?
VV Zaamslag zou natuurlijk mooi zijn, maar realistisch gezien zou bovenin meedraaien al heel mooi zijn.

10. Welke tip heb jij voor de jeugd van vv Zaamslag?
Goed je best doen zodat je over een paar jaar ook in het eerste kan meespelen!