Nieuwe speler: Douwe Scheele

Wil je jezelf voorstellen?

Ik ben Douwe Scheele, 18 jaar en woon in Terneuzen. Misschien dat jullie mijn broer, Arno Scheele, al kennen. Op het veld sta ik op het middenveld en kan als back spelen.

Wat doe jij in het dagelijks leven?

Ik doe de opleiding Accountancy in Eindhoven. Daarnaast ben ik graag met vrienden en werk ik bij mijn bijbaan.

Waarom vv Zaamslag voor jou?

Mijn vader heeft hier in de jeugd gespeeld en een deel van mijn familie woont nog op Zaamslag. Mijn broer speelde al voor VV Zaamslag voordat ik hiernaartoe ben gekomen. VV Zaamslag is daardoor altijd speciaal geweest voor mij en ben blij dat ik nu in de eerste selectie mag zitten.

Waar heb je in het verleden gespeeld?

Als klein jongetje ben ik begonnen bij VV Terneuzense Boys. Toen ik 12 jaar was ben ik overgestapt naar VV Terneuzen. Op mijn 17de ben ik naar VV Zaamslag gekomen.

Waar kan de supporter jou aan herkennen als hij je ziet spelen?

In voetballend opzicht kunnen ze mij herkennen dat ik de ondersteunende acties naar de creatieve voetballers doe. Verder kunnen ze mij nog herkennen aan de kniebrace die ik moet dragen, daarnaast kunnen ze mij herkennen aan mijn blonde haren.

Wat is jouw doel voor dit seizoen? Wat wil je bereiken?

Mijn persoonlijke doel voor dit seizoen is om zoveel mogelijk minuten te maken. Als team is het belangrijk dat we zo hoog mogelijk eindigen.

Hoe bereid jij je voor op een wedstrijd?

Het is voor mij belangrijk dat ik uitgerust ben, goed heb gegeten en genoeg heb gedronken. Daarnaast zorg ik ervoor dat ik een goede warming-up heb gedaan. Kort voor de wedstrijd eet ik dan altijd nog een banaan.

Heb je een voorbeeld of idool?

Een speler waar ik naar opkijk is Sergio Busquets van Barcelona. Hij blijft altijd rustig aan de bal en houdt het spel simpel. Zijn speelstijl vind ik altijd mooi om te zien.

Wie wordt er kampioen in de derde klasse dit jaar?

VV Zaamslag

Welke tip heb jij voor de jeugd van vv Zaamslag?

Zorg ervoor dat je je best doet voor onze club en houdt plezier in het voetbal.

Douwe