Moeizame thuis overwinning Zaamslag 1 tegen Bevelanders

In een weinig hoogstaande pot voetbal van beide kanten hield VV Zaamslag 1 toch 3 punten over en zet de zegereeks zodoende voort met aansluiting subtop 3e klasse A.

De openingsfase was van beide kanten bijzonder rommelig met tal van verkeerde passes en keuzes waardoor er een soort van hots/knots voetbal ontstond met slechts enkele kleine mogelijkheden die ook nog eens onzorgvuldig werden afgewerkt of een prooi werden van beide doelmannen.

Na ca 30 min nam Zaamslag het heft meer in handen en kon via de vleugels gevaar stichten echter nog zonder resultaat totdat Juriën zich knap vrijspeelde binnen de 16mtr en alleen op doelman Oose kon afgaan, tegen hem op schoot waardoor de bal terug ketste tegen Juriën zijn been en zodoende in het doel rolde. Over geluk dus niet te klagen. Daar bleef het in de 1ste helft ook bij. Na de rust hetzelfde speelbeeld met vvZaamslag iets meer aan de bal maar weinig gelukkig was in hun keuzes. Echter na ca 15 min spelen ging Michiel Leijte met de bal aan zijn voet het strafschop gebied in, omspeelde enkele tegenstanders en trok de bal vanaf de achterlijn terug in de voeten van Wout Hamelink die maar voor het intikken had en 2-0 liet aantekenen.

Iedereen dacht dat vvZaamslag zou gaan doordrukken maar 10 min later viel uit het niets de 2-1 binnen. Luc Strating speelde zich op rand zestien goed vrij en liet Dominique Pijpelink met een geplaatst schot in de verre hoek kansloos. De derde goal van Zaamslag was illustratief voor het beeld van de wedstrijd. Justin Kolijn trok vanaf rechts naar binnen en werd geblokt door verdediger Koen Wilderom maar die zag tot zijn ontsteltenis de bal langs doelman Oose in het doel gaan en zodoende Zaamslag op een 3-1 voorsprong helpen. De vreugde was van korte duur want een ongelukkige terugspeel bal van Maikel Krans werd door doelman Pijpelink verkeerd beoordeeld waardoor Jeffrey de Jong simpel kon binnen tikken en Bevelanders terug in de wedstrijd brengen. 3-2. Ondanks aandringen van Bevelanders kwam er in de stand geen verandering meer en kon vvZaamslag 1 weer 3 punten toevoegen aan hun totaal.

Rest nog te vermelden dat scheidsrechter Schot uit Tholen een goede wedstrijd floot zonder op te vallen.

De foto’s ontbreken deze week omdat onze fotograaf Rein zijn vakantie benut om weer met nieuwe impulsen terug te keren om zaterdag as weer van de partij te zijn tijdens de uitwedstrijd tegen Kruiningen 1. De week daarna staat de kraker tegen koploper Walcheren op de rol.

Zaamslag 2 speelde in en tegen Hoek 3 en nam door een 3-4 overwinning de punten mee terug naar Zaamslag en steeg zodoende ook op de ranglijst.