“Laten we een damestoernooi organiseren!”

Wat begon als een idee op een trainingsavond groeide uit tot een 7 tegen 7-dames toernooi met Zeeuws-Vlaamse teams, spijkerbroekhangen en een knaller van een feestavond. De naam van dit toffe toernooi? De Reham Stropielekkercup!

Nadat vorig seizoen veel speelsters gestopt zijn bij de dames van VV Zaamslag zijn wij met zijn allen gaan brainstormen hoe wij het damesvoetbal nieuw leven in kunnen blazen. Om dit seizoen verder te gaan was er maar 1 mogelijkheid, namelijk inschrijven in de 7 tegen 7-competitie. Met een nieuwe staf in de namen van Romy Wisse, Charlaine de Kort-Castel en Emile Elzinga werd het seizoen begonnen. Daarnaast is een samenwerking met Vogelwaarde aangegaan.

Na een aantal wedstrijden 7 tegen 7 te hebben gespeeld, bleek dit leuker en zwaarder dan verwacht! We winnen, we verliezen en we hebben het plezier en de teamspirit weer helemaal terug. Het is wel jammer dat er zo weinig naamsbekendheid is voor deze competitievorm en daar wilden wij verandering in brengen. We vertelden ons verhaal al in de krant, maar met de Reham Stropielekkercup wilden wij clubs uit de regio het 7 tegen 7 voetbal ook laten ervaren.

De respons was groot, want met 7 teams werd de strijd om de Reham Stropielekkercup aangegaan. De eerste punten van de avond werden verdient door Vogelwaarde. Zij wisten met 1-0 te winnen van de Zaamslagse vedettes. Bij de Vedettes deden voornamelijk oud-speelsters mee, waar het bij een van hen zelfs 10 jaar geleden is dat zij gestopt is. Ook SV Sluis, wat op dit moment nog niet actief is in een competitie, kon weer wat wedstrijdervaring opdoen. Zij wonnen zelfs hun eerste wedstrijd tegen HVV’24! Terneuzen wist daarentegen weer te winnen van Sluis. HVV’24 streed nog mee om een podiumplaats met hun 2-0 overwinning op de Vedettes. Helaas was dit voor hen niet genoeg. Uiteindelijk was het IJzendijke 2 dat er met de eindwinst vandoor ging. Zij hielden het doel schoon en wisten het vaakst het net te vinden. Een terechte winnaar dus.

Naast de strijd om de Reham Stropielekkercup werd er ook gestreden aan de spijkerbroek. Wie daar het langst aan kon hangen won ook een prijs! VV Zaamslag werd van de troon gestoten door HVV’24, vervolgens nam VV Terneuzen de kop, maar de beste tijd werd neergezet door de Vedettes.

Tijdens het toernooi werd Sangria verkocht vanuit de Tiki-bar en ook een loterij mocht niet ontbreken. Dankzij bijdrages van Reham, Slagerij Geelhoedt, Spar Zaamslag, Café Plein 23, Bakkerij Dees en ’t Dorpsfeest Zaamslag waren er een hoop prijzen weg te geven. De opbrengst van de Tiki-bar en de loterij wordt gebruikt voor het organiseren van een meisjesdag bij VV Zaamslag & voor een teamuitje van de dames.

Na de prijsuitreiking barste het feest gelijk los. DJ Jonathan zorgde voor leuke plaatjes waarop alle damesteams samen losgingen. Van stage-diven tot gezamenlijk arm in arm meezingen met Blof. Wij kunnen niet anders dan nagenieten van dit leuke toernooi dat dankzij alle teams een groot succes is geworden.

En zeg nou zelf, 7 tegen 7 is best leuk !

Uitslag Reham Stropielekkercup :

1e plaats: VV IJzendijke

2e plaats: VV Vogelwaarde

3e plaats: VV Terneuzen

4e plaats: VV Zaamslag

5e plaats: SV Sluis

6e plaats: HVV’24

7e plaats: Vedettes

Fairplaycup: Vedettes

Speelster van ’t toernooi: Amber Mahu (VV Vogelwaarde)

Spijkerbroekhanger: Kim van der Heijden (Vedettes)