Kansloze missie Zaamslag 2 op bezoek bij ’s Heer Arendskerke

In het vrije weekend van de hoofdmacht van Zaamslag, reisde het 2e elftal van trainer Mathijs de Koeijer door de Westerschelde tunnel voor de competitiewedstrijd tegen ’s Heer Arendskerke 2, dat na zeven gespeelde wedstrijden twee punten minder bijeen vergaard had dan Zaamslag 2.

In de openingsfase was het een gelijkopgaande strijd met iets meer balbezit voor onze groen-witten, maar zonder doelkansen aan beide zijden. Na ruim een kwartier leek Zaamslag te ontsnappen toen scheidsrechter Daan van Gorp uit Wemeldinge de bal niet op de stip legde nadat doelman Bryan Buren een aanvaller van ’s Heer Arendskerke onderuit haalde binnen de beruchte lijnen. Dat kon hij normaal gesproken ook niet waargenomen hebben, aangezien hij veel te ver van het voorval vandaan was. Daan is immers niet meer de jongste binnen het scheidsrechterskorps. Het bleek uitstel van executie, want kort daarna was het wel raak middels een laag afstandschot dat in het uiterste hoekje verdween. Doelman Bryan Buren reageerde ietwat laat op de inzet, waarschijnlijk gehinderd door een aantal spelers die zijn zicht belemmerden.

Onze groen-witten gaven na de 1-0 achterstand het initiatief uit handen, ondanks dat de thuisploeg voetballend ook niet al te veel te bieden had. De ploeg van Mathijs de Koeijer had het voornamelijk aan zichzelf te wijten doordat het veel te slordig was aan de bal en bij balbezit vaak een veel te moeilijke oplossing zocht. Zaamslag wist zelf dus niets te creëren, maar ook de thuisploeg wist voor rust niet meer te profiteren, dus nog alle kans om na rust orde op zaken te stellen.

De opzet was om in de 2e helft veel vroeger druk naar voren te zetten in een poging de thuisploeg onder vast te zetten en tot fouten te dwingen. Die opzet leek aanvankelijk succes te hebben, maar al vroeg in de 2e helft verviel Zaamslag in dezelfde fout als voor de pauze. Weer werd veel onnodig balverlies geleden waardoor de thuisploeg, voetballend ook geen hoogvlieger maar fysiek beter dan onze groen-witten, in het zadel werd geholpen. Dat resulteerde na een uur wedstrijd in een 2-0 voorsprong na een uitgespeelde aanval, waarbij de verdediging van onze groen-witten er niet al te best uitzag.

Wat onze groen-witten daarna ook probeerden, het mocht niet baten. Het was een kansloze missie en ze mochten eigenlijk niet klagen dat de 2-0 op het bord bleef staan, want in het laatste kwartier kreeg de thuisploeg nog een handvol mogelijkheden, waaronder een inzet op de paal, een tweetal opgelegde kansen waarbij doelman Bryan Buren een sta-in-de-weg bleek en een tweetal schoten van dichtbij die over het doel verdwenen.

Invaller Bram Dees had in de slotfase nog de spreekwoordelijke eer kunnen redden voor zijn ploeg, maar ook hij wist het net niet te vinden, dit door goed ingrijpen van de doelman van ’s Heer Arendskerke, die tot dat moment nog niet al te veel werk had moeten verrichten. Al met al dus een terechte nederlaag voor de formatie van Mathijs de Koeijer, die ondanks deze nederlaag toch nog altijd terug te vinden is op een keurige 6e plaats.