Inhaalduel VCK – Zaamslag gestaakt vanwege blessure scheidsrechter

Het inhaalduel in Koudekerke tegen VCK is in de derde minuut van de 2e helft gestaakt a.g.v. een blessure van scheidsrechter Jos Simonse. De tussenstand stond op dat moment 2-1, nadat onze groen-witten ruim een half uur een 0-1 voorsprong hadden verdedigd. In de eerste twee minuten na rust gaven ze het volledig uit handen, waardoor ze nu op een later tijdstip deze achterstand moeten zien goed te maken.

Aangezien in Koudekerke tot heden zelden of nooit punten zijn weggekaapt traden onze groen-witten, net als afgelopen zaterdag tegen koploper Zeelandia Middelburg, aan met het accent op de verdediging. Dat was ook voor de thuisploeg geen verrassing, maar toch had het in de 1e helft alle moeite met het vinden van een opening in de hechte defensie. VCK liet de bal in een vrij hoog tempo rond gaan, maar moesten uiteindelijk steeds terugvallen op de lang bal van achteruit. Deze waren nagenoeg altijd een prooi voor de Zaamslag verdedigers, al ging dat niet altijd even fraai en moesten meerdere hoekschoppen worden weggegeven. Met name uit deze hoekschoppen ontstond een aantal keer een gevaarlijke situatie, maar onze groen-witten bleven zonder kleerscheuren.

Daar waar het kon probeerden onze groen-witten ook aanvallend te denken en dat leverde wonderwel al vroeg in de wedstrijd een verrassende voorsprong op. Na tien minuten mocht Koen Post een hoekschop nemen. De in eerste instantie afgeslagen bal kwam uiteindelijk weer terecht bij de aanvoerder, die was blijven hangen op de rechterflank. Zijn afgemeten voorzet kwam terecht bij Roy van der Staal die zich langs doelman Joshua van Dolder werkte, waarna gelegenheidsspits Joost Simons het laatste tikje kon geven om de doelman definitief het nakijken te geven. Met deze 0-1 voorsprong in de pocket was het vervolgens verdedigen geblazen. Daar waar de koploper afgelopen zaterdag niet één kans wist te creëren, was VCK een aantal keren aanmerkelijk gevaarlijker. Zo moest doelman Dominique Pijpelink een paar keer handelend optreden, wat hij overigens fantastisch deed. Met name zijn redding na een half uur wedstrijd op een afstandsschot was fabelachtig. Zo hielden onze groen-witten hun doel schoon en kon het met een minimale voorsprong gaan rusten.

Terwijl nog niet iedereen terug was van de koffie, had VCK genadeloos toegeslagen. Onze groen-witten waren blijkbaar ingedommeld in de rust en niet gefocust begonnen aan de 2e helft. Zo kon het gebeuren dat in twee minuten tijd de 0-1 voorsprong werd omgebogen naar een 2-1 achterstand door toedoen van Daan Hokken en Ricardo van de Gruijter. Onduidelijk is hoe de doelpunten tot stand kwamen, maar duidelijk is wel dat onze groen-witten totaal niet bij de les waren, waardoor VCK kon toeslaan.

Nog voor er werd afgetrapt na de 2-1 gaf scheidsrechter Jos Simonse aan behandeld te moeten worden aan de hamstring. Uiteindelijk kon hij niet verder en aangezien Zaamslag de wedstrijd niet wilde uitspelen met een clubscheidsrechter van de thuisploeg, werd het duel in de 3e minuut van de 2e helft definitief gestaakt. Onze groen-witten zullen dus nog een keer terug moeten voor een halve wedstrijd.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Jari Brevet, Roy van der Staal, Cees van Tiel, Justin Kolijn, Lars de Jonge, Sam Cornelissen, Koen Post, Arno Scheele, Senna Bunt en Joost Simons.