Groen-witten verliezen zes punten duel van Bevelanders

Onze groen-witten staan ook na de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen nog steeds met lege handen. Bevelanders nam na een verdiende 0-2 zege de volle buit mee naar Kamperland.

In een zeer slechte vertoning was Bevelanders de minst slechte ploeg en dus viel er uiteindelijk weinig af te dingen op de overwinning van de bezoekers uit Kamperland, die de doelpunten eerlijk over beide helften verdeelden. Onze groen-witten waren onherkenbaar in vergelijking met hetgeen ze hadden laten zien tijdens de voorbereiding. Teveel spelers zaten totaal niet in de wedstrijd met als gevolg heel veel onnodig balverlies en heel slordig spel.

De 1e helft was nog enigszins het aankijken waard, maar al snel werd duidelijk dat het om vecht voetbal ging waarbij beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Onmiddellijk na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter R. Luyken uit Breda leverden onze groen-witten de bal in bij de tegenstander, die al na 53 seconden de score hadden kunnen openen. Wonderbaarlijk genoeg gebeurde dat niet en had Bryan Buren de bal uiteindelijk klemvast, waardoor onze groen-witten met de schrik vrij kwamen. Veelvuldig werd door beide ploegen de lange bal gehanteerd, waardoor het spel zich snel verplaatste van de ene kant naar de andere kant en omgekeerd. In de 9e minuut waren onze groen-witten heel dichtbij de openingstreffer, maar Wesley Dieleman, die na een paar keer in de warming-up te zijn afgehaakt nu wel kon starten, zag zijn schot op de lat uiteenspatten. Na een kwartier wedstrijd werd Brian van Hoorn diep gestuurd en mocht alleen op doelman Denni Oosse afstevenen. De sluitpost van Bevelanders zag het gevaar tijdig in en kwam rap zijn doel uit waardoor hij een fractie eerder bij de bal was.

Halverwege de 1e helft kwamen de bezoekers weer gevaarlijk opzetten, maar wisten weer niet te scoren. Dat lukte echter wel in de 25e minuut. Na een inworp van Bevelanders liet centrale verdediger Cees van Tiel zich op de achterlijn te makkelijk aftroeven, waarna een voorzet volgde die door Joël Schout op waarde werd geschat. Van dichtbij tikte hij de 0-1 binnen.

Deze vroege achterstand betekende dat onze groen-witten op zoek moesten naar de gelijkmaker. Dat bleek echter lastiger dan gedacht. Slechts één keer waren ze daar heel dichtbij toen Cees van Tiel mocht aanleggen voor een vrije trap. Hij zag zijn inzet gekeerd worden door een attent keepende Oosse. Het was het enige gevaar dat onze groen-witten wisten te creëren tot aan het rustsignaal.

Scheidsrechter Luyken had er kennelijk zin in, want na een zeer korte pauze werd er alweer afgetrapt voor het tweede bedrijf. Net als bij aanvang van de wedstrijd leverde dat onmiddellijk in de eerste minuut een grote kans op voor Bevelanders, maar uiteindelijk verdween de bal over het doel van Bryan Buren. Het bleek uitstel van executie, want amper twee minuten later lag de bal wel in het net. Na balverlies op het middenveld werd met één pass Joël Schout vrij gespeeld. Alleen Roy van der Staal kwam nog enigszins in de buurt, maar hij noch doelman Bryan Buren kon verhinderen dat Schout zijn tweede van de middag maakte. Al snel bleek deze 0-2 achterstand de nekslag te zijn. Onze groen-witten kwamen er totaal niet meer aan te pas en het duurde zeker een kwartier voordat ze weer een keer op de helft van Bevelanders verschenen. Spits Wesley Dieleman werd na rust niet of nauwelijks bereikt. Tot de 70e minuut, maar toen was het ook meteen afgelopen voor de spits. Bij het aanzetten om de bal te heroveren liep hij wederom een hamstringblessure op en moest zich laten vervangen door Yannick van der Hooft.

In de resterende twintig minuten waren onze groen-witten niet bij machte nog voor enig gevaar te zorgen. Het spel speelde zich veelvuldig af op de helft van onze groen-witten, zonder dat de bezoekers ook maar iets wisten te creëren. Als onze groen-witten de bal veroverden, leverden ze deze ook weer snel in, omdat een aantal spelers de nodige moeite bleken te hebben om naar dezelfde kleur te spelen. Pas in de extra tijd kregen onze groen-witten nog een reële kans op een eretreffer, maar wederom bleek Denni Oosse een sta-in-de-weg voor Brian van Hoorn.

Zo eindigde deze teleurstellende wedstrijd opnieuw in een nederlaag voor onze groen-witten, die dit volledig aan zichzelf te wijten hadden. Het lag zeker niet aan scheidsrechter Luyken, want die kon terugkijken op een goede wedstrijd, ondanks het feit dat hij vanwege files pas laat in Zaamslag was gearriveerd. In verband met “De week van de scheidsrechter” overhandigde voorzitter Marco Hamelink hem een presentje wat hij in dank aanvaarde, dit in tegenstelling tot zijn gewonnen prijs bij de verloting. De paraplu in Zaamslag kleuren schonk hij terug om nogmaals te gebruiken bij een volgende verloting.

Voor de technische staf is er nog het nodige werk te verrichten. De prestaties zullen snel moeten verbeteren wil men niet in dezelfde situatie terecht komen als vorig seizoen. Volgende week zal het in de uitwedstrijd tegen De Patrijzen lastig worden om punten te pakken, maar bij de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Veere op 15 oktober a.s. zullen onze groen-witten er moeten staan.

Opstelling Zaamslag : Bryan Buren, Marvin van der Staal (60. Joost Simons), Roy van der Staal, Cees van Tiel (46. Teun van Fraeijenhove), Lars de Jonge, Nick Hoogstraate (Sam Cornelissen), Koen Post, Arno Scheele, Senna Bunt, Brian van Hoorn en Wesley Dieleman (70. Yannick van der Hooft).