Groen-witten uitgeschakeld in bekertoernooi na verlies tegen Breskens

Na verlies tegen Breskens zijn onze groen-witten roemloos ten onder gegaan in het bekertoernooi, meer dan een derde plaats zit er niet in. Door de 3-2 winst van Breskens op onze groen-witten in dit cruciale bekertreffen is het verzekerd van de knock-out fase in het bekertoernooi.

Op een prachtige nazomermiddag namen onze groen-witten het op Sportpark Baersande op tegen de plaatselijke hoofdmacht en begonnen sterk aan de wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter Danny van de Velde uit Terneuzen. Deze scheidsrechter zou gedurende de wedstrijd duidelijk zijn stempel op de wedstrijd drukken. Al in de 3e minuut namen onze groen-witten een voorsprong, Wesley Dieleman kopte een voorzet van Ruben de Haas knap binnen, 0-1.

De wedstrijd was nog geen tien minuten oud toen Wesley Dieleman in de gelegenheid werd gesteld om de 0-2 aan te tekenen. Zijn vizier stond echter niet precies op scherp, waardoor zijn schot rakelings naast het Breskens doel verdween. Zaamslag had het initiatief in de openingsfase, maar gaf dat na tien minuten meer en meer uit handen. De thuisploeg, die aanvankelijk moeite had een bres te slaan in de Zaamslag defensie, werd steeds dreigender. Uit een vrije trap kwam na ruim een kwartier wedstrijd de gelijkmaker tot stand. Doelman Dominique Pijpelink kon de inzet ternauwernood keren, maar in de rebound was het alsnog raak door Niels de Booij, 1-1.

Onze groen-witten kwamen er nauwelijks nog aan te pas. Twee minuten na de gelijkmaker had het al op achterstand kunnen staan, maar door twee achtereenvolgende reddingen van Dominique Pijpelink werd erger voorkomen. Het bleek slechts uitstel van executie, want nog voor rust stond de dolende ploeg van trainer Dominique D’ Hooge op een 3-1 achterstand door weer twee keer Niels de Booij. Breskens kwam via een vrije trap vanaf links, die bij de eerste paal werd binnengekopt, op voorsprong. Doelman Dominique Pijpelink die niet zijn gelukkigste wedstrijd keepte, kwam te laat in actie. Kort voor het rustsignaal werd het zelfs nog 3-1 door een droog geplaatst afstandschot.

Werk aan de winkel in de rust voor het technische duo van Zaamslag, Dominique D’Hooge / Henk Michels. En aanvankelijk leek dat enig effect te sorteren. Daar waar de thuisploeg voor rust een veldoverwicht had, was dat na rust omgekeerd. Tot veel kansen leidde het overwicht van onze groen-witten echter niet. Het duurde tot ruim na het uur voordat Zaamslag eindelijk weer het net wist te vinden. Invaller Wout Hamelink bezorgde zijn ploeg de 2-3 aansluitingstreffer. Onze groen-witten wisten ondanks het overwicht echter niet door te drukken. Het laatste wapenfeit van de wedstrijd was een inzet op de lat van invaller Jelle Slabbekoorn.

Vijf minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd blokte centrale verdediger Roy van der Staal tot twee keer toe de bal, maar ging daarbij in de ogen van scheidsrechter van de Velde over de schreef. Volledig onterecht en tot verrassing van iedereen toonde hij de verdediger de rode kaart. Het was overigens niet de eerste keer dat de leidsman er volledig naast zat. In de 1e helft blokte Arno Scheele met een sliding de bal op het middenveld en ook dat kon niet door de beugel volgens van de Velde. Het leverde de Zaamslag middenvelder een onterechte gele kaart op.

Overigens was het optreden van de scheidsrechter niet van invloed op het verlies van onze groen-witten, want dat hadden ze volledig aan zichzelf te danken op basis van het eerste bedrijf. De thuisploeg bekert door de overwinning verder en dus doet het duel tussen Graauw en HVV ’24 niet meer ter zake. Hopelijk zijn onze groen-witten volgende week, wanneer de competitie van start gaat, wel bij de les. Tegenstander in dit eerste competitietreffen op Sportpark ’t Durp is het uit de 4e klasse gepromoveerde Patrijzen.

Opstelling Zaamslag : Dominique Pijpelink, Maikel Krans, Juriën Dam, Ruben de Haas, Justin Kolijn (46. Roy van der Staal), Dion Schoonakker, Arno Scheele (72. Jelle Slabbekoorn), Koen Post, Frans Rokven, Wesley Dieleman (58. Wout Hamelink) en Wesley Mieras.