Groen-witten stellen teleur op bezoek bij De Noormannen

Het in de openingsfase gescoorde doelpunt door Erwin Pouwelse bleek de winnende te zijn voor De Noormannen en dus was de aanvoerder uiteindelijk matchwinnaar, omdat in het resterende deel van dit teleurstellende duel niemand meer bij machte bleek om nog een keer het net te vinden.

Net als afgelopen seizoen zijn beide ploegen elkaars concurrent in de strijd tegen degradatie en dus konden beiden de punten heel hard gebruiken. Degene die deze wedstrijd over de streep zou weten te trekken zou hele goede zaken doen in die strijd en de veilige 8e plek op de ranglijst in het vizier houden, ook al is het seizoen nog maar halverwege.

In de wetenschap dat onze groen-witten de laatste twee wedstrijden onder de vuurtoren in winst hadden weten om te zetten en het feit dat de opponent nauwelijks een thuisduel in winst weet om te zetten, stond de ploeg van trainer André Siereveld vol vertrouwen aan de aftrap, die Wout Hamelink na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Kenson voor zijn rekening nam.

Onze groen-witten leken op het hobbelige veld het initiatief te pakken in de openingsfase, maar niets bleek minder waar. Bij de eerste de beste aanval van de thuisploeg moesten onze groen-witten al het hoofd buigen. Aanvoerder Erwin Pouwelse kreeg op rechts de bal aangespeeld en besloot om maar een keer een poging op doel te wagen en met succes zo bleek. Zijn diagonale schot was doelman Guido Vinke te machtig en zo keken onze groen-witten al heel vroeg tegen een achterstand aan.

Na die vroege domper leek de ploeg de draad op te pakken, maar dat lukte niet echt. Ze konden hun stempel niet op de wedstrijd drukken. Het spel golfde op en neer, gekenmerkt door de nodige fouten en overtredingen. Uiteindelijk nam De Noormannen halverwege de 1e helft het heft weer in handen, zonder echt gevaarlijk te worden. Het duurde tot de 37e minuut voordat het onze groen-witten lukte een schot te lossen tussen de palen. Het was uiteindelijk een eenvoudige prooi voor de pas 17 jarige doelman van De Noormannen die de inzet van Wout Hamelink eenvoudig klemvast had.

Vijf minuten voor rust leek de thuisploeg de marge te verdubbelen, maar doelman Guido Vinke tikte de inzet in extremisch uit zijn doel, waardoor onze groen-witten door het spreekwoordelijke oog van de naald kropen en met een minimale achterstand de rust in gingen.

Onze groen-witten waren zich ervan bewust dat er iets moest gebeuren en dus probeerden ze in de openingsfase van de 2e helft meteen de druk erop te zetten. Onzorgvuldigheid in het eigen spel en het compacte verdedigen van de thuisploeg waren er de oorzaak van dat de ploeg te weinig gevaar wist te stichten. Dreiging was er wel en dat leverde een aantal hoekschoppen op, maar het resulteerde niet in grote kansen. Ondanks de extra spits in de persoon van Wesley Dieleman die werd ingebracht in de slotfase lukte het onze groen-witten niet om de gelijkmaker te forceren. Wel kregen beide ploegen in de slotfase nog een doelkans. Nadat De Noormannen een schot net over het doel hadden zien verdwijnen, waren het onze groen-witten die een paar minuten later een kopbal uit een hoekschop rakelings over het doel zagen verdwijnen. Ook claimden beiden nog een strafschop. Eerst blokte doelman Guido Vinke een aanvaller van De Noormannen binnen het strafschopgebied en even later werd Senna Bunt aangetikt binnen de zestien van de thuisploeg. In beide gevallen zag Kenson er niets in en liet doorspelen. Zo eindigde dit duel, gekenmerkt door rommelig voetbal met veel fouten over en weer en zeer weinig doelkansen, in een 1-0 overwinning voor De Noormannen dankzij de vroege treffer van Pouwelse.

Door deze nederlaag zakken onze groen-witten weg naar de 11e plaats op de ranglijst en moeten dus in de achtervolging op concurrenten Lewedorpse Boys, De Noormannen en Bevelanders. A.s. zaterdag wacht voor onze groen-witten het lastige thuisduel tegen nummer vier van de ranglijst, Zeelandia Middelburg.

Opstelling Zaamslag : Guido Vinke, Marvin van der Staal (78. Teun van Fraeijenhove), Roy van der Staal, Cees van Tiel (78. Wesley Dieleman), Lars de Jonge, Senna Bunt, Koen Post, Arno Scheele, Brian van Hoorn (60. Sam Cornelissen), Stijn Dekker en Wout Hamelink.