Groen-witten rekenen eenvoudig af met Cadzand

In een doelpuntrijke 1e helft werd de wedstrijd al definitief beslist door onze groen-witten. Na een 4-1 ruststand volgde een saaie 2e helft waarin in de slotfase de eindstand op 5-1 werd gebracht.

Na lange tijd kon er eindelijk weer eens een officiële wedstrijd worden gespeeld. Voor onze groen-witten was het geleden van eind februari, omdat de laatste thuiswedstrijd op 7 maart werd afgelast vanwege hevige regenval.

In vergelijking met vorig seizoen heeft de selectie de nodige wijzigingen ondergaan. Na het vertrek van Maikel Krans, Ruben de Haas, Pepijn Rademakers, Noah de Vries, Jelle Slabbekoorn en Lars Bil is de selectie aangevuld met Rob de Pooter en Dominick Eijsackers overgekomen van Hontenisse, Nick Hoogstraate overgekomen van Biervliet en Maxim de Clippelaar die na één seizoen terug overkwam van Kloetinge. Uit de eigen jeugd zijn Byron Bregonje, Teun van Fraeijenhove en Sam Cornelissen bij de selectie gevoegd, waardoor trainer Bart Corstanje kan beschikken over een redelijk brede groep spelers.

Gelukkig maar, want voor deze eerste bekerwedstrijd kon hij om uiteenlopende redenen niet beschikken over Dominique Pijpelink, Roy van der Staal, Nick Hoogstraate, Wesley Mieras, Koen Post, Maxim de Clippelaar, Hidde Slebbekoorn, Arno Scheele en Juriën Dam.

De wedstrijd kende een explosieve openingsfase. Onmiddellijk na de aftrap werd de score verrassend genoeg geopend door de bezoekers. Een diepe bal werd verkeerd ingeschat door de Zaamslag defensie waarna de bal voor het doel kon worden gebracht en Jordan Lampe na 20 seconden van dichtbij de 0-1 kon aantekenen. Lang kon Cadzand niet van de voorsprong genieten, want één minuut later stelde Rob de Pooter orde op zaken door de stand weer in evenwicht te brengen. Met deze gelijkmaker heeft de spits zijn eerste officiële doelpunt in het Zaamslag tenue achter zijn naam staan.

Vanaf dat moment was het vrijwel eenrichtingsverkeer richting het doel van Cadzand, dat niet verder kwam dan alleen maar verdedigen. Daar waar mogelijk probeerde de ploeg wel voetballend onder de druk vandaan te komen. Toch kon het niet voorkomen dat onze groen-witten de score snel opvoerden. Binnen het kwartier schoof Wout Hamelink uit een voorzet van Wesley Dieleman de 2-1 binnen en één minuut later tilde diezelfde Wout Hamelink de stand naar 3-1 na een prima actie van Rob de Pooter over de linkerkant en een dito voorzet.

Binnen het half uur stond de 4-1 al op het scorebord. Nadat Byron Bregonje, die net als Teun van Fraeijenhove een basisplaats had gekregen, op de paal had geschoten, maakte Wout Hamelink met een fraaie kopbal een zuivere hattrick. Daarmee bepaalde hij de ruststand op 4-1

Na de pauze was de wedstrijd niet echt boeiend meer te noemen. Onze groen-witten hadden een groot veldoverwicht, maar wisten dit niet meer in doelpunten uit te drukken. Cadzand kon vrij eenvoudig voorkomen dat het nog meer averij opliep. Pas in de ultieme slotfase werd er nog een keer gescoord door Wesley Dieleman, die met een slim hakballetje de doelman van Cadzand verraste en daarmee de eindstand bepaalde op 5-1.

Volgende week spelen onze groen-witten de tweede bekerwedstrijd in en tegen Schoondijke.

Opstelling Zaamslag : Bryan Buren, Jordy Maerevoet (46. Justin Kolijn), Vinzenz Jansen, Dominick Eijsackers, Frans Rokven, Dion Schoonakker, Teun van Fraeijenhove, Byron Bregonje, Rob de Pooter (46. Sam Cornelissen), Wesley Dieleman en Wout Hamelink (75. Joost Simons).