Groen-witten ook afgetroefd door concurrent Lewedorpse Boys

Weer hebben onze groen-witten hun meerdere moeten erkennen in de tegenstander. In een slechte 1e helft van de zijde van onze groen-witten, maakte Lewedorpse Boys het verschil en stond het bij rust al op een 0-2 voorsprong. Na rust probeerde Zaamslag zich te herstellen, was het veelvuldig in de aanval, maar moest toch nog een derde goal slikken, waardoor weer een ruime nederlaag werd geleden.

Onder leiding van scheidsrechter Saaman uit Vlissingen werd om 14.30 uur door de bezoekers afgetrapt. Onze groen-witten leken er zin in te hebben, ze maakten in de openingsfase een gretige indruk. Het was een gelijk opgaande strijd, maar dat duurde helaas niet al te lang, want de wedstrijd was nog geen kwartier onderweg of Lewedorpse Boys had het initiatief al naar zich toe getrokken en stond dat de hele 1e helft niet meer af. Het leverde al vroeg in de wedstrijd het openingsdoelpunt op. Na iets meer dan een kwartier op de klok zetten de bezoekers een aanval op over de rechterflank waarbij een voorzet half werd geblokt en de bal met een beetje geluk voor de voeten van Emiel Kloosterman viel, die vervolgens doelman Dominique Pijpelink het nakijken gaf en de 0-1 aantekende.

Onze groen-witten leken machteloos en bleken niet in staat Lebo ook maar enigszins partij te bieden. Het was dan ook sporadisch dat de ploeg van Ives Van Driessche in het doelgebied van Lebo opdook. Het bleef bij een aantal hoekschoppen die geen gevaar opleverden. Na ruim een half uur wedstrijd leek Rick Imanse onderweg om de voorsprong te verdubbelen. Door een misrekening van centrale verdediger Marc de Haas, die verder overigens een verdienstelijke partij speelde, viel een diepe bal voor de voeten van Imanse, die vervolgens alleen op doelman Dominique Pijpelink af kon gaan en ervoor koos om hem te omspelen, wat leek te lukken. Toch hinderde de Zaamslag goalie net voldoende waardoor Imanse een paar passen teveel moest maken en aanvoerder Koen Post zijn doelman te hulp kon schieten om vervolgens voor opruiming kon zorgen. Het bleek uitstel van executie, want vijf minuten voor rust stond het alsnog 0-2. Bij een aanval over de rechterkant liet de Zaamslag defensie heel wat steken vallen en was het Rick Imanse die daarvan profiteerde en nu wel dodelijk doeltreffend was. Met een harde diagonale schuiver passeerde hij de Zaamslag doelman. Ruststand 0-2 ! Er moest dus duidelijk uit een ander vaatje getapt worden in de 2e helft om alsnog een goed resultaat uit het vuur te slepen.

Met spits Wesley Dieleman in de gelederen ten koste van Jari Brevet begonnen onze groen-witten goed aan de 2e helft. Al direct in de eerste minuut kregen ze een vrije trap toegekend vanwege een handsbal. Frans Rokven en Koen Post stonden achter de bal en het was Frans Rokven die doelman Dave Verhage bijna verraste door de bal hard en zuiver in de korte hoek te plaatsen. Verhage, die in de 2e helft een sterke wedstrijd keepte, was echter zeer attent en tikte de bal uit zijn doel ten koste van een hoekschop. Onze groen-witten leken zich bewust van het feit dat er iets anders van hen werd gevraagd dan dat ze voor rust hadden laten zien en waren duidelijk met andere intenties het veld opgekomen. In tegenstelling tot de 1e helft waren ze nu veelvuldig op de helft van de tegenstander te vinden. Nu was het zaak om snel de aansluitingstreffer te maken, maar doelpunten maken lijkt niet aan de ploeg van Ives Van Driessche besteed te zijn. In de negen voorgaande competitiewedstrijden werd slechts vier keer het net gevonden, wat duidelijk veel te weinig is.

Na een uur wedstrijd leek de bal op de stip te gaan toen Wesley Dieleman een forse duw in zijn rug kreeg waarna hij onfortuinlijk in botsing kwam met de doelman van Lebo. Scheidsrechter Saaman wilde echter niet van een strafschop weten. Wel kregen onze groen-witten na de blessurebehandeling van de doelman een vrije trap net buiten het strafschopgebied voor een eerder vergrijp. Het leverde niets op. Hoezeer onze groen-witten ook hun best deden om het doel te vinden, het lukte niet. Dat was mede als gevolg van het goede optreden van doelman Verhage, maar ook een inzet die voorlangs de doellijn rolde kon niet tot doelpunt worden gepromoveerd door er een voet tegen aan te zetten.

Onze groen-witten namen steeds meer risico’s en gooiden alles op de aanval met als gevolg dat de nodige ruimte werd weggegeven. Dat resulteerde twintig minuten voor tijd in een derde tegentreffer. Een snelle uitbraak over de linkerflank en een voorzet op maat kon voor het doel worden afgerond door de volledig vrij lopende Jarmo van Tatenhove. Deze 0-3 was de definitieve nekslag. De wedstrijd zat hiermee volledig in het slot, wat onze groen-witten ook nog probeerden. Good old Peter Dieleman werd tien minuten voor tijd nog binnen de lijnen gebracht ten koste van een verdediger, maar ook hij kon niet meer voor een kentering zorgen. Daarvoor was het te laat, het leed was al geschied, zoals hij zelf zei na afloop. Verder dan een aantal pogingen van afstand, die of een prooi voor de doelman waren of hoog over het doel verdwenen, kwamen onze groen-witten niet en dus konden deze wedstrijd weer geen punten worden bijgeschreven en weer geen treffers worden toegevoegd aan het schamele aantal van vier geproduceerde treffers tot nu toe.

Er zijn nog de nodige duels te spelen, maar vooralsnog lijken onze groen-witten de degradatiestrijd te zullen moeten aangaan met Nieuwdorp, Goes en De Noormannen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen FC Dauwendaele, dat deze speelronde een belangrijke overwinning boekte op Goes, op het programma.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Vinzenz Jansen (80. Peter Dieleman), Marc de Haas, Koen Post, Lars de Jonge (37. Jaimy Zegers), Brian van Hoorn, Arno Scheele (88. Cees van Tiel), Jari Brevet (46. Wesley Dieleman), Senna Bunt, Frans Rokven en Joost Simons.