Groen-witten ongekend productief tegen Bevelanders

Het duel in Kamperland tegen Bevelanders leverde een onwaarschijnlijke 0-4 overwinning op voor onze groen-witten. Na een 0-1 ruststand werd in de 2e helft verder afstand genomen om uiteindelijk een dik verdiende zege te boeken.

Beide ploegen kenden voor aanvang van de wedstrijd de nodige personele problemen. Bij onze groen-witten is dat dit seizoen geen verrassing, maar bij Bevelanders waren ze dat niet gewend. Door blessures (2x) en schorsingen (3x) ontbraken er bij de ploeg van Ralph Zegers naar eigen zeggen dus maar liefst vijf basisspelers en dat zou de ploeg gedurende de wedstrijd flink opbreken. Gesteund door een vroege voorspong lieten onze groen-witten het initiatief aan de thuisploeg, maar het vele balbezit leverde nauwelijks een kans op. Welgeteld één dreigend moment viel er te noteren voor het doel van Dominique Pijpelink. In de 2e helft grepen onze groen-witten hun kans en namen definitief afstand van Bevelanders. Nadat Arno Scheele vroeg in de 2e helft de voorsprong had verdubbeld, gooide Joost Simons twintig minuten voor tijd met een prachtig afstandschot de wedstrijd in het slot. Senna Bunt bepaalde uiteindelijk de eindstand op 0-4.

Nog voor de wedstrijd begon diende zich een volgende blessure aan in het Zaamslag kamp. Sam Cornelissen haakte af in de warming up, waardoor 3e elftalspeler Stijn Dekker zijn opwachting mocht maken in de basis. Dat de thuisploeg met dezelfde problemen kampte als onze groen-witten werd al snel duidelijk. De wedstrijd op het kunstgras van Sportpark “Campen” was amper een minuut oud of Bevelanders moest noodgedwongen al een wissel toepassen. Na deze wissel kwam de wedstrijd, die onder leiding stond van Arjan Deurloo uit Tholen, pas echt op gang. Met name onze groen-witten kenden een goede start. In de eerste tien minuten kregen ze een aantal groten kansen, waarvan er één werd benut. In de 6e minuut kopte de mee opgekomen centrale verdediger Roy van der Staal bij de tweede paal de 0-1 tegen de touwen. Een identieke vrije trap drie minuten later werd niet op juiste waarde geschat door Joost Simons waardoor zijn inzet een simpele prooi was voor doelman Denni Oosse.

Een prima begin van de wedstrijd dus voor onze groen-witten. Daarna probeerde de thuisploeg de draad op te pakken, maar het vele balbezit leverde de ploeg nauwelijks iets op. Wel kreeg de ploeg de nodige hoekschoppen van de Zaamslag defensie, maar ook daaruit ontstond geen enkel gevaar. Pas na een half uur ontstond min of meer bij toeval een eerste kans voor Bevelanders, maar de te slappe inzet kon eenvoudig worden opgeraapt door Dominique Pijpelink. Al met al was de 1e helft een matige vertoning, want ook onze groen-witten konden er weinig tegenover stellen. Pas in de extra tijd kreeg Joost Simons nog een grote kans. Hij had kunnen afspelen op de meegelopen Senna Bunt , maar besloot zelf te schieten. De spits had echter net iets teveel tijd nodig, waardoor hij net voldoende gehinderd werd en niet goed kon afdrukken.

De 2e helft begon weer met veel balbezit van de thuisploeg, maar onze groen-witten leken de wedstrijd te controleren. Na een kleine tien minuten stond zowaar 0-2 op het scorebord. Door goed storend werk van Joost Simons en Stijn Dekker verspeelde de defensie van Bevelanders in de opbouw de bal aan Koen Post. De Zaamslag aanvoerder bereikte Arno Scheele, die op zijn beurt het hoofd koel hield en de bal beheerst langs Denni Oosse schoof. Daarmee waren onze groen-witten aardig op weg naar hun tweede overwinning van het seizoen. Bevelanders wisselde vervolgens aanvallend waardoor er meer ruimte ontstond voor de counter. Nadat Stijn Dekker op aangeven van Koen Post, die handig het strafschopgebied in dribbelde, hoog over had geschoten, was het in de 69e minuut weer raak. Met een diepe bal door het midden werd Joost Simons weggestuurd. Met een verdediger op zijn hielen besloot de spits om maar eens uit te halen en hoe. Met een schitterend schot van zo’n 18 meter verschalkte hij doelman Denni Oosse en gooide de wedstrijd in het slot.

Bevelanders leek de moed op te geven, het was niet bij machte nog iets aan de stand te veranderen. Dat kon Senna Bunt wel. Op aangeven van Joost Simons, die handig wegdraaide bij zijn tegenstander, liet de middenvelder met een harde schuiver doelman Oosse kansloos en bepaalde daarmee de eindstand op 0-4.

In de laatste minuut van de officiële speeltijd had Stijn Dekker Bevelanders nog meer pijn kunnen doen. Doordat een verdediger de bal volledig verkeerd raakte viel deze voor de voeten van de linkshalf. Zijn inzet werd echter met de voet gepareerd van Denni Oosse. Zo eindigde dit sportieve duel, waarin scheidsrechter Deurloo geen enkele kaart hoefde uit te delen, in een zege voor onze groen-witten. Door deze tweede overwinning van het seizoen heeft de ploeg nog alle kans op lijfsbehoud, want het komt op gelijke hoogte met Goes en het verschil met De Noormannen is nog slechts twee punten. Komende wedstrijden zijn cruciaal, want dan zijn Veere (uit) en Nieuwdorp (thuis) de tegenstanders.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Justin Kolijn (86. Jaimy Zegers), Roy van der Staal, Lars de Jonge, Jari Brevet, Koen Post, Arno Scheele (90. Jordy Jansen), Cees van Tiel, Arno Scheele, Senna Bunt en Joost Simons (80. Kevin Dieleman).