Groen-witten naar ruime overwinning in laatste poule wedstrijd

Onze groen-witten hadden een relatief makkelijke middag. In een eenzijdige wedstrijd ondervond de ploeg van trainer Dominique D’Hooge zeer weinig tegenstand van zaterdag 4e klasser MZVC uit Middelburg. De gevierde man was Maxim de Clippelaar die met twee doelpunten en drie assists een groot aandeel had in de ruime overwinning.
Onze groen-witten trapten af na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Harry Koster uit Vrouwenpolder en kwamen direct fel uit de startblokken. Het tempo werd behoorlijk hoog gehouden in de openingsfase en daar hadden de bezoekers het aardig lastig mee. Het was dan ook vanaf de eerste minuut éénrichtingsverkeer richting doel van MZVC doelman Pelle van Bremen. Met hangen en wurgen hielden de Middelburgers stand, maar dat ging wel ten koste van de nodige hoekschoppen. Ondanks dat deze allemaal goed werden genomen en er kansrijke situaties voor het doel ontstonden, wisten onze groen-witten deze niet te verzilveren. Ondanks het grote verschil in krachtsverhouding bleef de score lange tijd op zich wachten. Dat was ook deels te wijten aan de slordige eindpassing bij onze groen-witten. Als dat net iets nauwkeuriger zou zijn gegaan, zou het allemaal iets gemakkelijker verlopen kunnen zijn.
Pas halverwege de 1e helft opende Maxim de Clippelaar de score. Vanaf de rechterflank sneed hij met de bal aan de voet naar binnen en drukte af. Op zijn schot, dat onderweg van richting veranderde, was doelman Pelle van Bremen kansloos. Deze 1-0 was gezien de verhoudingen een meer dan terechte voorsprong. Deze 1-0 was ook de ruststand, wat een zeer magere afspiegeling was van de krachtsverhoudingen binnen de lijnen.
Het zou goed kunnen dat dit de spelers in de rust was ingegeven door de technische staf, want na rust liep het aanmerkelijk beter en ging de ploeg duidelijk beter om met de gecreëerde mogelijkheden. Na vijf minuten werd de score verdubbeld door toedoen van Maxim de Clippelaar. Op snelheid glipte de rechtsbuiten  langs MZVC verdediger Mahyar Emamjomeh en verraste doelman Van Bremen met een voorzet bij de eerste paal. De keeper, die wellicht rekende op een voorzet van het doel vandaan, tikte de bal over de eigen doellijn, 2-0.
Twee minuten later besliste Wesley Dieleman, in de rust ingevallen voor Niek Luime, de wedstrijd. Uit een aanval over de linkerflank werd de bal voorgegeven door Ruben de Haas die zijn ploeggenoot met een snoekduik de 3-0 zag binnenkoppen. Onze groen-witten controleerden 90 minuten lang de wedstrijd, met uitzondering van een paar slordigheden waaruit de bezoekers de mogelijkheid kregen om tot twee keer toe gevaarlijk op doel te schieten. Beide pogingen verdwenen naast het doel van Dominique Pijpelink, die gedurende heel de wedstrijd opvallend weinig te doen had.
In het laatste kwartier werd de score verder uitgebouwd naar 6-0. Bij alle drie de doelpunten was rechtsbuiten Maxim de Clippelaar betrokken. De 4-0 kwam tot stand doordat de snelle rechtsbuiten zijn tegenstander voor de zoveelste maal te snel af was en de bal vanaf de achterlijn kon voorgeven. Voordat Wesley Dieleman kon scoren was MZVC verdediger Dominic Cepero hem te snel af. Door zijn toedoen verdween de bal al dan niet via zijn doelman over de doellijn. Tien minuten voor tijd zorgde Maxim de Clippelaar voor de 5-0. Deze keer zonder tussenkomst van een tegenstander. Michiel Leijte was de aangever met een mooie steekbal door het midden. De rechtsbuiten anticipeerde uitstekend op de steekpass van de aanvoerder, was de MZVC verdediging te snel af en schoof de bal langs doelman Pelle van Bremen in het doel. Daarmee was de koek nog niet op, want vijf minuten voor tijd werd het ook nog 6-0.
Het wordt eentonig, want de voorzet kwam weer van de rechterkant van de voet van Maxim de Clippelaar. Voor het doel bevond zich Wesley Dieleman die de bal voor het intikken leek te hebben, maar het speeltuig slechts half raakte en onbedoeld “een assist” gaf op Dennis van Passel, die zich ook in het doelgebied ophield. Hij gaf het laatste zetje en bepaalde daarmee de eindstand op 6-0. En laat nu juist deze uitslag afgelopen donderdagavond al voorspelt zijn door assistent-trainer Henk Michels. Hij beschikt dus misschien wel over paranormale gaven. Dat gaan we zien en meemaken in het vervolg van dit nog prille seizoen. Onze groen-witten beginnen de competitie volgende week met een uitwedstrijd tegen FC Dauwendaele in Middelburg.
Opstelling Zaamslag : Dominique Pijpelink, Ruben de Haas, Pepijn Rademakers (65. Roy van der Staal), Maikel Krans, Joost Simons (70. Arno Scheele), Koen Post, Michiel Leijte, Hylke Stroo, Dennis van Passel, Maxim de Clippelaar en Niek Luime (46. Wesley Dieleman).
Zaamslag 2 heeft ook haar derde poulewedstrijd in winst omgezet. Met negen punten uit drie wedstrijden heeft de formatie van Mathijs de Koeijer zich geplaatst voor de volgende bekerronde. In de laatste poulewedstrijd werd in Halsteren met 0-3 afgerekend met de reserves van VVC ’68. Het werd na een 0-2 ruststand uiteindelijk 0-3. Doelpuntenmakers waren Justin Kolijn, die van circa 20 meter in de kruising schoot en Sharlee Neels, die de 0-2 en 0-3 op zijn naam schreef.
Voor Zaamslag 3 zit het bekertoernooi erop. De derde en laatste poulewedstrijd bij Terneuzense Boys 2 werd met 5-1 verloren.