Groen-witten kunnen niet verrassen in restant wedstrijd tegen VCK

In het restant van de uitwedstrijd tegen VCK hebben onze groen-witten niet voor een verrassing kunnen zorgen. De op 5 april opgelopen 2-1 achterstand leek de eindstand te worden, maar in de extra tijd scoorde VCK alsnog de 3-1.

Als gevolg van de blessure van scheidsrechter Jos Simonse werd de wedstrijd op 5 april gestaakt bij een 2-1 tussenstand voor VCK. De resterende 40 minuten officiële speeltijd werden uitgespeeld onder leiding van scheidsrechter Ron Huser uit Vlissingen. De wedstrijd werd in de 50e minuut hervat met een vrije trap voor VCK op de helft van Zaamslag.

De hoop was dat er misschien toch een klein stuntje mogelijk zou zijn, maar dat was helaas niet het geval. De thuisploeg was veruit de betere ploeg en er was dan ook veelal sprake van eenrichtingsverkeer richting het doel van Dominique Pijpelink. Toch had de ploeg uit Koudekerke moeite met het vinden van een opening. Die werd voor het eerst gevonden in de 66e minuut na balverlies aan Zaamslag zijde. Dominique Pijpelink pareerde de inzet ten koste van een hoekschop. Waar mogelijk probeerden onze groen-witten uit hun schulp te kruipen, wat overigens geen grote kansen opleverde. Wel probeerde Koen Post het van afstand, maar zijn schot werd geblokt door een verdediger. In de 83e minuut kreeg Senna Bunt plots de bal voor de voeten na een mistrap van een VCK verdediger. Zijn schot ging recht op Joshua van Dolder af en dus een simpele prooi voor de doelman. Dit was de kans om VCK eventueel te verrassen. In de toegevoegde tijd kreeg VCK nog een vrije trap toegekend door scheidsrechter Huser. Jesper Harinck verraste doelman Dominique Pijpelink wel door in de korte hoek te schieten, waardoor hij de eindstand op 3-1 bepaalde.

A.s. zaterdag wordt de competitie vervolgd met het zespunten duel tegen Nieuwdorp. Locatie : Sportpark ‘t Durp – aanvang 14.30 uur.

Opstelling : Dominique Pijpelink, Justin Kolijn, Roy van der Staal, Lars de Jonge, Jaimy Zegers, Teun van Fraeijenhove, Koen Post, Cees van Tiel, Nick Hoogstraate, Senna Bunt en Arno Scheele.