Groen-witten in doordeweeks inhaalduel onderuit tegen VCK

De krachtsverhoudingen tijdens de 1e helft van het inhaalduel tegen VCK ontliepen elkaar nauwelijks en er vielen geen uitgespeelde kansen te noteren. Een vrije trap van VCK kort voor rust zorgde voor de 0-1 een ruststand. Na rust was VCK de betere ploeg, dat de wedstrijd na een klein uur spelen besliste en de eindstand bepaalde op 0-2.

De 1e helft van de wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter W. Nijsse, ging vrijwel gelijk op. Nadat Dominique Pijpelink na een klein kwartier zijn kwaliteiten had moeten aantonen op een door Koen Post van richting verandert schot waren het onze groen-witten die halverwege het eerste bedrijf een paar keer dreigend voor het doel van Joshua van Dolder verschenen. Zo waren er mogelijkheden voor Frans Rokven en Brian van Hoorn. Even later was VCK gevaarlijk middels een schot dat net over het doel verdween.

Verdedigend stond het goed en met enige regelmaat kwamen onze groen-witten eruit. Op het half uur werd Brian van Hoorn diep gestuurd. Hij zag zijn inzet echter voorlangs het doel van Van Dolder verdwijnen. Toch was het weer de tegenstander die de score opende. Kort voor rust kreeg VCK een vrije trap toegekend op circa 18 meter van het doel. Ricardo van de Gruiter eiste de bal op en dat bleek niet voor niets. Hij krulde de bal hard en zuiver in de bovenhoek en daarop moest de weer goed acterende Dominique Pijpelink het antwoord schuldig blijven. Deze 0-1 was weer een flinke tik voor de mannen van Henk Michels, die net als afgelopen zaterdag de honeurs waarnam voor de zieke Ives Van Driessche.

Na rust werd Peter Dieleman in de spits gezet in de hoop dat hij iets kon forceren. Toch was het VCK, dat in de 2e helft de betere ploeg was, dat de voorsprong op het uur verdubbelde door toedoen van Ton Hillebrand. Deze 0-2 was de nekslag voor onze groen-witten. Het had even later nog erger kunnen worden, ware het niet dat uit een verre uittrap van Joshua van Dolder de bal op de paal belandde. Ondanks dat onze groen-witten geen uitgespeelde kans wisten te creëren waren ze een kwartier voor tijd nog dichtbij de aansluitingstreffer. Marc de Haas zag zijn vrije trap van een meter of 25-30 op de lat eindigen.

Zo eindigde de wedstrijd in een 0-2 overwinning voor VCK waardoor onze groen-witten nog steeds op de hatelijke nul staan. Toch is er ook nog positief nieuws te vermelden, want een aantal geblesseerden zijn hard aan het werk om terug te komen. Zo hebben in de slotfase Wesley Dieleman en Wout Hamelink na hun blessureleed weer een aantal speelminuten gehad. Verder zijn Jari Brevet, Joost Simons en Nick Hoogstraate ook weer volop in training. Hopelijk duurt het niet lang meer voor ook zei kunnen aansluiten.

Aanstaande zaterdag volgt de uitermate belangrijke duel in en tegen Nieuwdorp, dat met drie punten net boven onze groen-witten op de 13e plaats terug te vinden zijn. Daarna volgen tot aan de winterstop wedstrijden tegen achtereenvolgens De Noormannen (uit), Lewedorpse Boys (thuis) en Dauwendaele (uit). Dit worden cruciale wedstrijden waarin de punten gepakt zullen moeten worden.

Opstelling Zaamslag : Dominique Pijpelink, Koen Post, Lars de Jonge, Vinzenz Jansen, Marc de Haas, Arno Scheele (Yannick van der Hooft), Douwe Scheele, Brian van Hoorn (Wesley Dieleman), Frans Rokven, Justin Kolijn (Robbie Meeusen) en Bram Dees (Peter Dieleman; Wout Hamelink).