Groen-witten delven ook het onderspit tegen De Patrijzen

Ook het derde competitieduel heeft geen punten opgeleverd voor onze groen-witten. In ’s-Heerenhoek ging de ploeg van trainer André Siereveld in een matige vertoning met 3-0 onderuit.

Na deze derde speelronde staan onze groen-witten samen met GPC Vlissingen, Lewedorpse Boys en Veere nog steeds met lege handen en zijn Nieuwdorp en De Patrijzen na vandaag eindelijk van de nul af door overwinningen op respectievelijk Bevelanders en onze groen-witten, die aan de aftrap stonden met doelman Guido Vinke onder de lat als vervanger van de tot de winterstop uitgeschakelde Bryan Buren vanwege een breuk in het polsgewricht. Verder ontbrak in de wedstrijdselectie spits Wesley Dieleman, die vorige week in de wedstrijd tegen Bevelanders opnieuw een hamstringblessure opliep.

Brian van Hoorn mocht namens Zaamslag de wedstrijd opgang brengen nadat scheidsrechter Daan van Gorp uit Wemeldinge daartoe het sein had gegeven. Aanvankelijk wisten onze groen-witten de thuisploeg, tot vandaag dus ook nog zonder punten, nog aardig bij te benen. De Patrijzen was wel de betere ploeg, maar hadden veel tijd nodig in de opbouw waardoor onze groen-witten steeds de mogelijkheid kregen om zich te hergroeperen om vervolgens van daaruit te proberen wat speldenprikken uit te delen. Toen Can Ozgan na een half uur alleen voor doelman Guido Vinke verscheen en de score opende ontstond een nieuwe situatie en moesten onze groen-witten wel meer initiatief tonen om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. De 1-0 viel overigens nadat Senna Bunt op aangeven van Brian van Hoorn rakelings naast had geschoten. Er zat weinig voetbal en weinig creativiteit in de ploeg van André Siereveld, maar daar tegenover stond dat er veel arbeid werd verricht. Desondanks hadden onze groen-witten het traditiegetrouw heel moeilijk tegen De Patrijzen.

Nadat kort voor rust linksback Marvin van der Staal met een scheurtje in de wenkbrauw het veld had verlaten en was vervangen door Teun van Fraeijenhove kregen onze groen-witten één kans op de gelijkmaker. Brian van Hoorn bekroonde een uitstekende loopactie en dito steekbal echter niet met een doelpunt. Hij was net iets eerder bij de bal dan de uit zijn doel gekomen Dylan de Kam, maar schoot over en daardoor gingen beide ploegen met een 1-0 tussenstand de rust in. Geen best optreden van beide ploegen in dit eerste bedrijf en dus was de conclusie dat het na rust veel beter moest.

Veel beter was het wel van de kant van De Patrijzen in de 2e helft, waarin onze groen-witten weinig meer hadden in te brengen. In het eerste kwartier werden ze bij vlagen volledig zoek gespeeld. De kansen stapelden zich op voor de thuisploeg, maar goed keeperswerk van Guido Vinke voorkwam dat uiteindelijk een veel grotere uitslag op het scorebord stond. Kort na rust moest de Zaamslag sluitpost toch capituleren. Aanvankelijk wist hij een inzet nog te pareren, maar in de rebound was Kevin Dooge er als de kippen bij om van dichtbij binnen te schieten. Na deze 2-0 was de honger van De Patrijzen nog niet gestild. Onverminderd bleef de druk groot en met enige regelmaat kregen de voorwaartsen van de thuisploeg de vrije doortocht, met name over de linkerflank via de snelle Giel Traas. Doordat Guido Vinke vaak op zijn post was en een aantal prima reddingen verrichte bleef de schade nog enigszins beperkt. In de slotfase was het invaller Giel Traas die de eindstand bepaalde op 3-0.

Zo boekte De Patrijzen een meer dan verdiende zege en zijn de eerste punten een feit voor de ploeg van trainer Daan Eikenhout. Punten waar onze groen-witten tot nu toe alleen nog maar van kunnen dromen. Volgende week krijgen ze een nieuwe kans om van de nul af te geraken. Dan is Veere, eveneens nog puntloos, de tegenstander op Sportpark ’t Durp.

Opstelling Zaamslag : Guido Vinke, Marvin van der Staal (40. Teun van Fraeijenhove), Roy van der Staal, Nick Hoogstraate (64. Cees van Tiel), Lars de Jonge, Koen Post, Arno Scheele, Joost Simons, Senna Bunt (83. Kevin Dieleman), Brian van Hoorn (83. Jeffrey van de Velde) en Sam Cornelissen.