Forse nederlaag groen-witten tegen Luctor Heinkenszand

Tijdens het midweekse inhaalduel tegen Luctor Heinkenszand waren onze groen-witten duidelijk een maatje te klein. Ze knokten voor wat ze waard waren en konden voor rust de schade beperken tot 0-2, maar moesten in de 2e helft toezien hoe de bezoekers uit liepen naar een 1-5 eindstand.

In de 1e helft had Luctor Heinkenszand twee stilstaande fases nodig om tot scoren te komen. Onze groen-witten leverden veel strijd, maar konden niet voorkomen dat na tien minuten een hoekschop binnen gekopt werd door Tim Goovers. Onze groen-witten kwamen zelf nauwelijks aan aanvallen toe waardoor het veelal één richting verkeer was. Na een half uur wedstrijd was het Barry Olierhoek die uit een vrije trap doelman Bryan Buren verschalkte, zodat met een 0-2 ruststand de kleedkamers werden opgezocht.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld al moet gezegd dat onze groen-witten zich kranig weerden. Een kleine tien minuten na rust kon toch niet worden voorkomen dat Kevin van Iersel van dichtbij de 0-3 aantekende. Zaamslag probeerde daar waar het kon eruit te komen en bij momenten lukte dat. Niet met wilde trappen naar voren, maar telkens werd geprobeerd om voetballend een oplossing te vinden. Op het uur was het Senna Bunt die in de buurt van het strafschopgebied van Luctor opdook en het maar eens van afstand probeerde. Zijn afstandschot leverde een prachtige tegentreffer in de bovenhoek op.

In de slotfase liepen de bezoekers verder weg. Uit een vrije trap kopte Tim Goovers zijn tweede van de wedstrijd binnen en vijf minuten voor het eindsignaal van scheidsrechter Leo Uitterhoeve was het Martijn Simonse die ook weer zijn goaltje meepikte en de eindstand op 1-5 bepaalde.

A.s. zaterdag spelen onze groen-witten weer op eigen terrein. Dan is GPC Vlissingen de tegenstander.

Opstelling : Bryan Buren, Lionel Paez (84. Sam Cornelissen), Lars de Jonge, Cees van Tiel, Roy van der Staal, Justin Kolijn, Arno Scheele (69. Joost Simons), Koen Post, Senna Bunt (84. Teun van Fraeijenhove), Jari Brevet (55. Mika Loof) en Brian van Hoorn.