Eindelijk eerste seizoenszege voor Zaamslag 2

Senna Bunt kroont zich tot matchwinnaar

De eerste overwinning dit seizoen is een feit voor de mannen van Mathijs de Koeijer en zijn assistent Francis de Jonge. Met minimale cijfers werd middenmoter ’s Heer Arendskerke verslagen.

De wedstrijd die onder leiding stond van de voormalig rugbyer Daan van Gorp uit Wemeldinge kende een zeer rommelige 1e helft, waarin weinig goed voetbal viel te bespeuren. De strijd daarentegen die geleverd werd was groot, want men was zich er terdege van bewust dat de tijd begon te dringen. Het leverde nauwelijks tot geen doelkansen op. Ook de bezoekers wisten er niets tegenover te stellen. In het tweede bedrijf ontstond bij momenten wel meer dreiging, zeker van de kant van Zaamslag. Dat leverde zo’n kleine tien minuten na rust de enige treffer van de wedstrijd op. Nadat de 16 jarige Senna Bunt het kort daarvoor al eens van afstand had geprobeerd, verschalkte hij deze keer met een prima schot de doelman van ’s Heer Arendskerke. De bezoekers deden er vervolgens alles aan om een nederlaag te voorkomen, maar dat lukte ze tot grote ergernis niet. Vooral scheidsrechter Daan van Gorp was in hun ogen de gebeten hond.

In aanloop naar het degradatieduel a.s. dinsdagavond tegen Serooskerke 3 is deze overwinning dus een flinke opsteker. Locatie : Sportpark ’t Durp. Aanvang : 20.00 uur.