Wedstrijd groen-witten tegen FC Dauwendaele gestaakt vanwege ernstige blessure doelman

Onze groen-witten speelden tegen Dauwendaele een goede 1e helft en stonden bij rust op een 1-0 voorsprong. In de 52e minuut kwam Dauwendaele langszij middels een schitterende vrije trap in de kruising en toen werd het ineens doodstil op Sportpark ‘t Durp. Doelman Dominique Pijpelink bleek verkeerd terecht te zijn gekomen en bleef roerloos liggen…….

Medespelers reageerden adequaat en boden eerste hulp. Al snel werd duidelijk dat het ernstig was, waarna onmiddellijk een ambulance werd gebeld. Toen na aankomst van de ambulance even later een tweede ambulance arriveerde ging er een schok over het sportpark. Het was onduidelijk wat er aan de hand was. Na een half uur zorgvuldige behandeling werd Dominique met de nodige voorzichtigheid overgebracht naar het ziekenhuis in Terneuzen voor verder onderzoek.

Ondertussen was er overleg door scheidsrechter Youri Kuipers met trainers en aanvoerders van beide elftallen en al snel werd duidelijk dat de wedstrijd niet uitgespeeld kon worden. Ten eerste vanwege de intredende duisternis en ten tweede omdat zowel de spelers van Zaamslag als Dauwendaele er met hun gedachten totaal niet meer bij waren. Voor de 3e keer dit seizoen werd dus een wedstrijd van onze groen-witten gestaakt. Bovendien zijn er op een week tijd vier basisspelers vanwege blessures en ongevallen voor de rest van het seizoen afgehaakt, dit bovenop de vele blessuregevallen die er al waren. De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg. Wie je ook spreekt, een dergelijk seizoen heeft niemand ooit meegemaakt.

De wedstrijd zelf was heel aardig om naar te kijken. Een felle start van beide teams waarbij het spel snel op en neer ging met kansen voor beide doelen. Al in de 3e minuut moest doelman Dominique Pijpelink handelend optreden. Onze groen-witten moesten niet onderdoen voor de ploeg uit Middelburg en namen in de 9e minuut de leiding. Aanvoerder Koen Post sneed van rechts naar binnen, schudde zijn tegenstander af en schoot knap in de verre hoek. In het vervolg van de 1e helft verdedigden onze groen-witten de 1-0 voorsprong met verve. Na twintig minuten kreeg Dauwendaele een vrije trap toegekend van scheidsrechter Youri Kuipers uit Heinkenszand, die overigens een hele goede wedstrijd floot. Dominique Pijpelink reageerde attent ten koste van een hoekschop. Even later was het weer de beurt aan onze groen-witten. Een prachtige aanval waarbij Joost Simons, Koen Post en Frans Rokven waren betrokken, eindigde met een schot van laatst genoemde op de vuisten van Dauwendaele doelman Bjorn Schreuder.

Onze groen-witten beten zich vast in de tegenstander en kregen in de 43e minuut de kans om de voorsprong te verdubbelen. Een rush van rechtsback Jari Brevet eindigde met een schot op doel dat ternauwernood door Timo Jeras kon worden weggewerkt, net voordat Teun van Fraeijenhove het laatste zetje kon geven. Op slag van rust leek toch de gelijkmaker te vallen. Na een zeldzaam foutje van doelman Dominique Pijpelink kon Lars de Jonge echter voor opruiming zorgen, waardoor onze groen-witten met de schrik vrijkwamen. Het slotakkoord van de 1e helft was ook voor de bezoekers, die een hard en strak schot via de lat over het doel zagen verdwijnen.

Ook de eerste minuten na rust gingen gelijk op, totdat Dauwendaele speler Oktay Asil de vrije trap in de kruising schoot en er abrupt een einde aan de wedstrijd kwam.

Tegen elf uur kwam het bericht uit het ziekenhuis dat de uitslag van de hersenscan goed was en toen even later ook het nieuws doorkwam dat de uitslag van alle andere onderzoeken ook goed was en hij naar huis mocht, was de opluchting groot. Dominique heeft een redelijke nacht achter de rug, maar heeft wel heel veel last van zijn hoofd en nek en hij is ook erg suf. Het is nog even afwachten, maar het lijkt gelukkig mee te vallen.

Inmiddels is ook duidelijk wanneer de wedstrijd wordt uitgespeeld. Het restant zal morgen (zat. 21 mei) om 17.00 uur uitgespeeld worden o.l.v. scheidsrechter Konings uit Tilburg, die bereid is om voor 38 minuten naar Zaamslag af te reizen. Chapeau voor deze scheidsrechter !

Opstelling : Dominique Pijpelink, Marvin van der Staal, Roy van der Staal, Lars de Jonge, Jari Brevet, Teun van Fraeijenhove, Koen Post, Senna Bunt, Cees van Tiel, Frans Rokven en Joost Simons.