Groen-witten slikken nederlaag in restant wedstrijd tegen FC Dauwendaele

In de resterende 40 minuten van het eerder gestaakte duel waren onze groen-witten duidelijk niet opgewassen tegen het veel sterkere Dauwendaele. Het mocht uiteindelijk de handen dichtknijpen dat het verlies beperkt bleef tot slechts 1-0.

Dat het verschil tussen beide ploegen, in tegenstelling tot ruim een week geleden, nu zo groot was had alles te maken met de ondergrond waarop werd gespeeld. De resterende 40 minuten werden namelijk afgewerkt op het matig verlichte kunstgrasveld van Sportpark De Kruitmolen. Het eerste deel van het wegens een blessure van Dauwendaele speler Manasse Boera gestaakte duel werd op “gewoon” gras gespeeld en toen waren beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. Toen wist de thuisploeg niet één uitgespeelde kans te creëren en was het enkel met een aantal afstandsschoten gevaarlijk. Onze groen-witten waren in het laatste kwartier van de 1e helft gevaarlijk met een drietal mogelijkheden voor Wout Hamelink, maar tot scoren kwamen beide ploegen niet. Op het kunstgras lag het tempo vele malen hoger en dat bleek duidelijk in het voordeel van de thuisploeg uit te pakken. De handelingssnelheid van de Dauwendaele spelers lag een paar tandjes hoger, waardoor onze groen-witten overal één of twee stappen te laat waren en bij balverovering werd deze vrijwel direct weer ingeleverd. Het gevolg was heel veel balbezit voor Dauwendaele en een paar grote mogelijkheden waar de ploeg tot ergernis van trainer Gert Jan van Leiden heel slordig mee omsprong. Uiteindelijk was het Nigel Lord die in de 68e minuut (18e minuut van het restant) in de rebound profiteerde van een met de voet gestopte inzet door Bryan Buren en voor de enige treffer tekende. Onze groen-witten waren niet bij machte er ook maar iets tegenover te stellen, waardoor bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Jos Simonse de 1-0 als eindstand op het bord stond.

Een zeer verdiende overwinning voor de ploeg uit Middelburg, die nu ook aan de winterstop beginnen. Onze groen-witten spelen zaterdag op het eigen sportpark nog het belangrijke inhaalduel tegen Lewedorpse Boys. Bij winst wordt afstand genomen van de rechtstreekse degradatieplaatsen.

Opstelling Zaamslag : Bryan Buren, Douwe Scheele, Roy van der Staal, Cees van Tiel, Lars de Jonge, Brian van Hoorn, Joost Simons, Arno Scheele, Sam Cornelissen, Wout Hamelink en Stijn Dekker.