Corona protocol

Corona protocol V.V. Zaamslag

De algemene basisregels, hygiëneregels en richtlijnen van het RIVM, de overheid, NOC*NSF, KNVB zijn altijd van toepassing op de accommodatie van V.V. Zaamslag.

Dit protocol treedt in werking op 25 augustus en wordt aan de hand van wijzigingen door de hiervoor genoemde instanties zo nodig aangepast.

Aanspreekpunt binnen vereniging : Joris Rademakers, Covid-19 coördinator : tel. 06-43089885

Bij vragen of indien er sprake is van een (mogelijke) besmetting, neem dan contact op met de coördinator, zodat deze het nodige kan doen.

Voor alle leden en bezoekers op Sportpark ‘t Durp geldt:

Neem zelf je verantwoordelijkheid, gebruik je gezonde verstand en geef elkaar de ruimte;

Het is een enorme uitdaging om alles in goede banen te leiden, onze belangrijkste zorg is voorkomen dat de club moet sluiten door een besmetting en er niemand kan voetballen;

Op overtreding van de regels staat een flinke boete voor de club;

Bij een besmetting binnen de club of op het sportpark bestaat de mogelijkheid dat het sportpark voor 10 dagen wordt gesloten (geen trainingen, wedstrijden en kantine inkomsten).

Algemene regels accommodatie V.V. Zaamslag:

  • Bij bezoek aan de accommodatie van V.V. Zaamslag kan er voor een gezondheidscheck een aantal vragen worden gesteld over uw gezondheid of die van uw kinderen;
  • Sporters, begeleiders of toeschouwers kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, of koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.

Regels kantine en terras

Regels voor kantine en terras worden middels beschikbare symbolen van het NOC*NSF zoveel mogelijk kenbaar gemaakt.

  • Kantine In- en uitgang zijn middels symbolen en markeringen aangegeven waarbij de looplijnen er o.a. voor zorgen dat er éénrichtingsverkeer is in de kantine om de 1,5 meter afstand te waarborgen;
  • Ontsmet je handen bij de alcohol dispenser die bij de ingang van de kantine staat;
  • Max 1 persoon tegelijk in de heren en/of dames wc, je wacht buiten;
  • Er zijn max .24 zitplaatsen in de kantine (staan is enkel toegestaan bij bestellen);
  • Gooi zelf je lege plasticflesjes of bekertjes in de afvalbakken binnen en/of buiten;
  • Betaal contactloos met pin;
  • Neem eten/drinken mee naar buiten of naar een zitplaats in de kantine, staand eten/drinken is niet toegestaan in de kantine;
  • Alleen zitplaatsen op het terras, staan is niet toegestaan, verplaats geen terras meubilair;
  • Is het terras vol? Blijf dan niet hangen op het terrein;
  • Volg de aanwijzingen van de medewerker(ster)s in de kantine.

Regels Bar / Keuken

  • Bar en keuken alleen betreden door de bevoegde vrijwilligers van V.V. Zaamslag;
  • Bij het betreden van de keukenruimte graag eerst goed handen wassen met zeep;
  • Het afhaalloket van de keuken is gesloten;
  • Voor (fris)drank word er zoveel mogelijk gewerkt met blikjes en plastic bekers;
  • Regelmatig bar en tafels schoonmaken met desinfecterende alcohol.

Regels in bestuurskamer

  • Bestuurskamer enkel betreden indien dit noodzakelijk is;
  • Bij het binnenkomen/verlaten van de bestuurskamer bestaat de mogelijkheid om de handen te ontsmetten met alcohol die in de bestuurskamer staat;
  • Niet meer dan 6 personen, waar stoelen voor staan, aan de bestuur tafel plaatsnemen i.v.m. 1,5 meter afstand richtlijnen;
  • Tijdens de corona tijd is er geen pupil v/d week bij thuis wedstrijden van het 1ste elftal.

Regels voor de trainingen, wedstrijden en vervoer naar wedstrijden

  • Hesjes na iedere training uitwassen;
  • Gebruik altijd je eigen bidon voorzien van je naam;
  • Pak de bal zo min mogelijk met je handen vast, tenzij je keepershandschoenen aan hebt;    
  • Probeer de bal zo min mogelijk te koppen;
  • Vermijd bij het sporten fysiek contact dat niet noodzakelijk is, zoals het vieren van een overwinningsmoment of bij een wissel;
  • Houd voor en na het sporten en tijdens rustmomenten 1,5 meter afstand;
  • Douchen vanaf 18 jaar en ouder, max 8 personen per kleedkamer en 2 gelijktijdig douchen. Indien mogelijk zullen we een extra kleedkamer regelen, is dit niet het geval, zal er beurtelings gedoucht en aangekleed moeten worden;
  • Jeugd t/m 17 mag met heel elftal in 1 kleedkamer, moet wel 1.5 mrt afstand houden van personen van 18 jaar en ouder;
  • Kleedkamers netjes schoontrekken en de ramen open voor ventilatie;
  • Voor het rijden naar jeugd en seniorenwedstrijden is het advies met max 4 in de auto. RIVM advies is om een mondkapje te dragen;
  • Tijdens de wedstrijden zullen trainers + spelers van 18 jaar ook 1.5 mrt afstand moeten houden. Dit geldt dus ook voor de dug-out. Ter plaatse van de dug-out van alle velden is aangegeven hoeveel personen van 18 jaar en ouder zich daar mogen bevinden. Waar nodig zullen naast de dug-out extra stoelen geplaatst worden ten behoeve van reservespelers en/of begeleiders.

Regels op en rondom het veld

  • Op en rondom het veld moet de 1,5 meter afstand in acht gehouden worden door iedereen van 18 jaar en ouder, behalve tijdens het sporten;
  • Op de tribune zijn d.m.v. markeringen de zitplaatsen aangegeven. Staat er een kruis op de stoel, dan betekent dat niet zitten!

Bestuur van V.V. Zaamslag

Sponsoren